شناسهٔ خبر: 156969 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت وزیر میراث فرهنگی را معرفی نکند، به قوه قضائیه معرفی می‌شود

عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ اگر دولت در موقع مقرر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری را برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی نکند، مرتکب تخلف شده و به قوه قضائیه معرفی خواهد شد.

به گزارش «نماینده»،  عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ، گفت: قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده و توسط رئیس مجلس هم ابلاغ شده و هیچ‌ احدی نمی‌تواند در مقابل قانون بایستد و بگوید آن را اجرا نمی‌کنم.

وی افزود: دولت باید مصوبه مجلس در خصوص تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری را اجرا و وزیر این وزارتخانه را در موعد مقرر برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کند. 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: چنانچه دولت وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی نکند، مرتکب تخلف شده و ما در مجلس با استفاده از ابزارهای نظارتی خود و در قالب ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس، دولت را به قوه قضائیه معرفی خواهیم کرد. 

به گزارش فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت پس از تصویب قانون تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد که این مصوبه بار مالی دارد و دولت با آن مخالف است. 

نظر شما