شناسهٔ خبر: 156924 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بلاتکلیفی پروژه‌های عمرانی با کوتاهی دولت/ لاریجانی: دولت تا پایان شهریور باید تکلیف قیر رایگان را روشن کند

لاریجانی بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره نحوه تامین قیررایگان، نمایندگان مناطق سردسیر به عدم تخصیص قیر اعتراض کردند و لاریجانی با اشاره به اختلاف آماری که دولت از پرداخت هزینه قیر رایگان اعلام می‌کند تاکید کرد که باید تا پایان شهریور تکلیف این مساله روشن شود.

به گزارش «نماینده»، اعتراض نمایندگان مناطق سردسیری و شهرستان‌های مختلف به عدم تخصیص قیر رایگان در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی حواشی را ایجاد کرد.

بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران در خصوص نحوه تامین و توزیع قیر رایگان طبق تبصره یک قانون بودجه سال 1398 کل کشور نمایندگان به این عدم تخصیص اعتراض کردند اما نماینده دولت اعلام کرد که ما تاکنون 800 میلیارد تومان برای قیر رایگان اعتبار در نظر گرفته و پرداخت کرده‌ایم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اما در پاسخ به نماینده دولت اعلام کرد: وزارت نفت پیش از این اعلام کرده که تاکنون 2 هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان پرداخت شده و رقم اختلافی بین وزارت نفت و سازمان برنامه بودجه باید تا پایان شهریور ماه پرداخت شود تا استان‌ها و وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بتوانند با بخش خصوصی قرارداد را برای اجرای پروژه‌های عمرانی منعقد کنند.

تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پس از اظهارات علی لاریجانی گفت: در مورد نحوه تامین و توزیع قیر رایگان دو اختلاف مربوط به سال‌های 97 و 98 وجود دارد.

وی افزود: مصرف قیر در سال97 باید مشمول تمدید اعتبارات عمرانی تا پایان شهریور 98 باشد چرا که دولت به وظایف خود در این باره عمل نکرده است.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در سال 98 مشکل دیگری وجود دارد که مربوط به سهم اعتباراتی 6 هزار میلیاردی است که باید این موضوع توسط خود مجلس اصلاح شود. ضمن اینکه دولت طبق بودجه سال جاری باید 6 هزار میلیارد تومان برای این موضوع پرداخت کند که تاکنون این موضوع محقق نشده است.

تاجگردون اظهار داشت: دولت اعتبارات عمرانی بودجه را طبق مصوبه جلسه سران قوا کاهش داده و 6 هزار میلیارد تومان مربوط به تامین و توزیع قیر را به 2 هزار میلیارد تومان تنزل داده است اما نظر مجلس و کمیسیون برنامه آن است که دولت و سازمان برنامه و بودجه در این باره تخلف کرده است. 

وی گفت: وزارت نفت تا پایان خرداد سال جاری 2 هزار میلیارد تومان بابت قیر به خزانه واریز کرده ولی دولت این بودجه را به دستگاه‌ها و ارگانها پرداخت نکرده است.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌در باره این تخلف نامه‌ای به رئیس  جمهور ارسال کرده‌ایم که او نظر مجلس را پذیرفته و به سازمان برنامه بودجه اعلام کرده که باید این موضوع و  رقم اختلاف پرداخت شود.

وی گفت: 2 هزار میلیاردی که وزارت نفت به خزانه واریز کرده در حساب موجود است و باید ظرف امروز و فردا پرداخت شود.

تاجگردون در پایان گفت: تا سقف 6 هزار میلیارد تومان مربوط به نحوه تامین و توزیع قیر رایگان هم باید طبق توافق و به صورت تدریجی به حساب‌ دستگاه‌های مختلف واریز شود.

نظر شما