شناسهٔ خبر: 156920 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روحانی نیمه اول شهریور وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی را معرفی کند

اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: پیشنهاد ما این است که رئیس‌جمهور نیمه اول شهریورماه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی را به همراه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند

به گزارش «نماینده»  ، در حاشیه جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی، اسدالله عباسی  در جمع خبرنگاران گفت: قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری که در مجلس به تصویب رسیده و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته بود امروز ۲۶ مردادماه از سوی دکتر علی لاریجانی به رئیس جمهوری ابلاغ شد.

نماینده مردم  رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد ما این است که رئیس جمهور نیمه اول شهریورماه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی را به همراه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند تا همزمان صلاحیت دو وزیر مورد بررسی قرار گیرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تقویت روابط مجلس و دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر ارجاع قانون تشکیل میراث فرهنگی به هیأت عالی حل اختلاف قوا از سوی دولت گفت: به نظرم اگر دولت این کار را نکند به صلاح او است. نباید در برابر عزم و اراده مجلس همه امور را به شورای عالی حل اختلاف قوا ارجاع کرد. ما منتظریم که رئیس جمهور سریع‌تر برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی اقدام کند.

عباسی همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف وزیر آموزش و پرورش پیش از پایان سال تحصیلی تأکید کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی مجلس نیز گفت: موضوع این جلسه که احتمالا هفته آینده یا هفته بعد از آن با حضور وزرای کار و اقتصاد و رئیس سازمان برنامه برگزار می‌شود به هدفمندی یارانه‌هاست تا ۹۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان انرژی و همچنین یارانه‌های نقدی و حذف دهک‌های بالا را ساماندهی و تعیین تکلیف کنیم.

نظر شما