شناسهٔ خبر: 156918 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لاریجانی تشکیل وزارت میراث فرهنگی را به رئیس جمهور ابلاغ کرد

لاریجانی سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به تصویب تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تایید شورای نگهبان گفت: رئیس مجلس امروز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور تشکیل این وزراتخانه را ابلاغ کرد.

به گزارش «نماینده»، اسدالله‌ عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: براساس  اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس درباره تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به تصویب پارلمان و تایید شورای نگهبان رسیده است امروز آقای لاریجانی این مصوبه را به رئیس جمهور ا بلاغ کردند.  

وی افزود: امروز ۲۶ مرداد ماه نامه‌ای از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس به حسن روحانی رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شد.  

وی تصریح کرد: رئیس جمهور وقت دارد تا ۵ روز بعد تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در روزنامه رسمی منتشر کند.  

عباسی گفت: پیشنهاد ما به دولت آن است تا رئیس‌جمهور تا نیمه اول شهریور ماه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به همراه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کند.  

وی تصریح کرد: بعد از معرفی این وزرا، مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت و شایستگی وزرای پیشنهادی بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد.  

نظر شما