شناسهٔ خبر: 156911 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: حسن رفتار عربستان با زائران در جهت تعامل بیشتر با ایران است

ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حسن رفتار با زائران یکی از پیام‌های عربستان در جهت تعامل بیشتر با ایران است و تا امروز مهمان‌نوازانه برخورد کرده‌اند و اگر همین مسیر را ادامه دهند آب شدن یخ‌های ارتباط با عربستان اتفاق می‌افتد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوربا اشاره به دیدارهای ظریف با سناتورهای آمریکایی اظهار داشت: یکی از دلایل تحریم ایشان غلیان خشم ترامپ بود که چرا ظریف با دموکرات‌ها دیدار کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند موردی را اشاره کند که جمهوری اسلامی سبب ناامنی در منطقه شده است اگر جایی انقطاعی در روابط پیش‌آمده عاملش جمهوری اسلامی نبوده و خود این کشورها به دلایل مختلف اقدام به این کارکرده‌اند.

وی درباره رابطه ایران و عربستان نیز گفت: حسن رفتار با زوار یکی از پیام‌های عربستان در جهت تعامل بیشتر با ایران است، تا امروز مهمان نوازانه برخورد کرده‌اند و اگر همین مسیر را ادامه دهند آب شدن یخ‌های ارتباط با عربستان اتفاق می‌افتد و ما سرعت ارتباط را با توجه به علائم و نشانه‌هایی که وجود دارد مشاهده می‌کنیم.

ذوالنور درباره آخرین وضعیت فرودگاه قم نیز عنوان کرد: جلسه‌ای در تهران با حضور مسئولان برنامه‌وبودجه و سه نماینده مردم قم و سایر مسئولان برگزار شد و مقرر شد منوریل تا میدان شهید مطهری استقرار پیدا کند، همچنین اعتباراتی از دولت بگیرند و در اختیار شهرداری قم قرار دهند و منطقه گردشگری طرلاب را احیا و این منطقه گردشگری را از فرودگاه جدا کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باورم این است منطقه گردشگری و فرودگاه را باید در یک بسته دید و برای آنکه منوریل مقرون‌به‌صرفه باشد ناچاریم که منوریل را به فرودگاه و پردیسان وصل کنیم.

وی درباره وقوع آتش‌سوزی‌های اخیر شهرک‌های صنعتی نیز گفت: تحقیقات و بررسی‌ها در این خصوص انجام‌گرفته و در حال انجام است ولی عامل اصلی خود صاحبان کارخانه‌ها هستند که در استانداردسازی و تمهیدات ایمنی که باید از وقوع این حوادث جلوگیری کند نکات لازم را لحاظ نکرده‌اند اما دستگاه‌های دیگر هم که باید بعد نظارتی داشته باشند سهمی از قصور را دارند چراکه باید دقت بیشتری داشته باشند.

ذوالنور در پایان با بیان تفاوت میان فضای مطبوعاتی و فضای مجازی اظهار داشت: قانون مطبوعات ما قانون جامعی نبوده و نیاز به بازنگری دارد، پدیده فضای مجازی هم با فضای مطبوعاتی متفاوت است و باید به شکل متفاوتی برخورد کرد.

نظر شما