شناسهٔ خبر: 156909 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: حذف ۴ صفر با تورم ۴۰ درصدی فعلی جایز نیست / این طرح درد مردم را مضاعف می‌کند

موسوی لارگانی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تدبیر دولت برای حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: در این موقعیت که مردم از نظر معیشتی دچار مشکل هستند حذف ۴ صفر جایز نیست.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، با انتقاد از تدبیر دولت برای حذف ۴ صفر از پول ملی اظهار داشت: اکنون و در این موقعیت این ۴ صفر دردی را از مردم و کشور دوا نمی‌کند و حتی موجب اضافه شدن درد مردم هم می‌شود، چراکه تورمی را به همراه دارد و در حال حاضر که تورم نزدیک به ۴۰ درصد است اضافه کردن تورمی دیگر ظلم بزرگی به مردم و کشور است.

وی ادامه داد: نکته دیگر هزینه سنگینی است که این کار به همراه دارد چرا که سکه‌ها و اسکناس‌ها باید تغییر کنند و در این موقعیت که مردم از نظر معیشتی دچار مشکل هستند حذف ۴ صفر جایز نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نظر مردم برای حذف ۴ صفر عنوان کرد: این تدبیر برای مردم هم قابل قبول نیست و طبق نظرسنجی که از مردم شد بیش از ۷۷ درصد مردم مخالف حذف ۴ صفر هستند.

وی اقدام برای حذف ۴ صفر را بدون ضروریت دانست و بیان کرد: دولت با دوفوریت این موضوع را تقدیم مجلس می‌کند اما موضوع این است که حذف ۴ صفر هیچ فوریت و ضروریتی برای کشور ندارد.

موسوی لارگانی افزود: شاید در آینده ما به دنبال انجام این کار باشیم اما موقعیت و زمینه مناسب آن باید فراهم باشد که یکی از این زمینه‌ها کاهش تورم است.  

وی با اشاره به راهکار مناسب برای حل چالش‌های حال حاضر کشور تصریح کرد: یکی از مسائلی که به برطرف کردن چالش‌های اقتصادی کمک زیادی می‌کند عمل به فرمایش مقام معظم رهبری برای رونق تولید است و ما باید مردم را برای عمل به شعار سال گذشته و حمایت از کالای ایرانی ترقیب کنیم و مسئولان نیز خرید از کالای ایرانی را اولویت خود قرار دهند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر خرید کالای ایرانی اولویت دولت‌مردان ما باشد مردم هم با نگاه به مسئولان برای خرید و حمایت از کالای ایرانی گام برمی‌دارند و با رونق کالای ایرانی بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه اقتصاد برای ما اتاق جنگ تشکیل داده است، گفت: در ۸ سالی که ما درگیر جنگ فیزیکی بودیم تمام ملت لباس رزم به تن کردند و الان هم مسئولان ما باید لباس رزم بپوشند چراکه ما درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم.

موسوی لارگانی افزود: اگر ما کمک کنیم که این بروکراسی‌های اداری و کم کاری، در این موقعیت که دشمن جنگی را علیه ما آغاز کرده است از ادارت ما دور شود و رونق تولید در کشور محقق شود مشکلات معیشتی مردم حل می‌شود و همچنین اشتغال رونق یافته و توان خرید مردم بالا می‌رود.

نظر شما