شناسهٔ خبر: 156902 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

محمدی: شرایط آموزشی کشور دچار بحران بی عدالتی شده است

داوود محمدی یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این که «شرایط آموزشی کشور دچار بحران بی عدالتی شده است» گفت که برای برقراری عدالت آموزشی باید به سمت تقویت مدارس دولتی حرکت کرد.

به گزارش «نماینده» داوود محمدی  در واکنش به اظهارات اخیر سرپرست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر این که رتبه‌های اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد و مربوط به استعداد شخصی و تلاش دانش آموزان است، گفت: تردیدی نیست که نفرات برتر کنکور زحمت کشیده و توانستند موفقیت کسب کنند اما واقعیت این است که شرایط عادلانه و یکسانی در بحث آموزشی در کشور وجود ندارد و ما دچار بحران بی عدالتی هستیم.

به گفته وی امکانات برتر آموزشی در اختیار مدارسی است که خانواده‌ها با امکانات مالی بیشتر دانش آموزان‌شان را به آن مدارس می‌فرستند حال این که یکی از آرمان‌های انقلاب وجود شرایط مناسب و عادلانه برای تعلیم و تربیت در مدارس و بین همه خانواده‌ها بود که ما براساس آن انقلاب کردیم و در قانون اساسی هم قید شد اما آن چه امروز محقق شده عدالت را با مشکل مواجه می‌کند.

محمدی با بیان این که «نظام تعلیم و تربیت نتوانسته امکانات لازم برای مدارس دولتی و دور افتاده را فراهم کند» افزود: باید با برنامه ریزی مناسب امکانات لازم برای تمامی مدارس به خصوص مدارس دولتی فراهم شود این کار به برنامه ریزی‌ احتیاج دارد تا شاهد برقراری عدالت آموزشی باشیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم تقویت مدارس دولتی افزود: باید با برنامه ریزی به دنبال ارتقای وضعیت مدارس دولتی حرکت کرد در این راه استفاده از معلمان با تجربه ضروری است نه این که معلمان با تجربه بازنشسته شوند و نتوان از تجربیات آنها استفاده کرد.

وی در پایان و جمع‌بندی گفت که می‌توان با آسیب شناسی، راه‌های ایجاد عدالت آموزشی در کشور را شناسایی و احصا کرد و در مدارس پیاده سازی نمود.

نظر شما