شناسهٔ خبر: 156900 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اقدامات اخیر قوه قضائیه فضا را برای رانت‌خواران ناامن کرده است

میر حمایت میر زاده/2 عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اقدامات اخیر دستگاه قضا در مبارزه با مفسدان اقتصادی و رانت‌خواران منجر به امیدواری در جامعه شده است، گفت: از آیت‌الله رئیسی می‌خواهم این اقدام انقلابی را ادامه دهند.

به گزارش «نماینده» سیدحمایت میرزاده نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی، درباره اقدام قاطع آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا در برخورد با اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی و افزایش امید مردم در این باره گفت:‌ حجم فسادها در کشور زیاد نیست اما دشمنان با استفاده از حربه فضای مجازی آن را بزرگ‌نمایی کرده‌اند این در حالی است که به نسبت دیگر کشورها فساد در ایران کمتر است.

وی افزود: رسانه‌های فعلی وقتی کوچک‌ترین فسادی در هر گوشه‌ای از کشور به وجود می‌آید آن را بازتاب داده و متأسفانه این تلقی در جامعه به وجود می‌آید که بازتاب حجم زیادی از فساد در جامعه را می‌بینیم در حالی که فسادها آنقدر نیست.

نماینده گرمی در مجلس تصریح کرد: اقدامات قاطع و انقلابی آیت‌الله رئیسی در برخورد با مفسدین و رانت‌خواران بسیار قابل تقدیر است و امیدوارم که این اقدامات  همچنان استمرار داشته و خداوند به این حرکت و نیت برکت خواهد داد.

وی گفت: باید در مسیر مبارزه با مفسدین مراقب آبروی خادمین و مدیران صادق باشیم تا با این اقدام قدرت مدیریت و ریسک‌شان را نگیریم و کارها را به سمتی هدایت کنیم که آنها از اقداماتشان بترسند.

میرزاده با تأکید بر اینکه باید از اقدام قاطع در مبارزه با مفسدین و رانت‌خواران و سودجویان حمایت لازم صورت گیرد، گفت: قبل از اینکه جرمی ثابت شود اقدامات او رسانه‌ای شده باشد و آبروی آن فرد و یا سازمان و ارگان برود منجر به آسیبی در جامعه خواهد شد ضمن اینکه مدیران از پذیرش پست ممانعت می‌کنند و افراد سالم اقدامات پرریسک انجام نخواهند داد.

نماینده گرمی در مجلس گفت: قوه قضائیه می‌تواند راه را برای سرمایه‌گذاران واقعی باز کرده و فضا را برای مفسدین و رانت‌خواران ناامن کند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر دستگاه قضا در مبارزه با منفعت‌طلبان منجر به امیدواری زیادی در جامعه شده که امیدوارم هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد همچنین باید قوه قضائیه درباره اطاله دادرسی و طولانی شدن آن فکری کند و تلاش کند تا فرآیند بروکراسی در راه مقابله با مفسدین و رانت‌خواران کوتاه‌تر شود

میرزاده گفت: در سال‌های گذشته بحث‌های مختلفی در رسانه‌ها درباره دادگاهی شدن برخی افراد مطرح شده بود و مردم همچنان از سرانجام این پرونده‌ها مطلع نیستند لذا قوه قضائیه باید در اقدامات قاطع و انقلابی خود تعیین تکلیف پرونده‌های قدیمی را هم مشخص کند و در این باره هم اولویت‌بندی کند.

وی گفت: اگر مردم برخورد قاطع با مفسدین و رانت‌خواران را مشاهده کنند نظام همچنان وجود خواهد داشت.

نظر شما