شناسهٔ خبر: 156897 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت‌الاسلام صدیقی: ارز حاصل از صادرات بعضاً به کشور برنمی‌گردد و دست‌مایه قاچاق می‌شود

آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برای رونق تولید، باید قیمت فعلی ارز را با نظر کارشناسان کاهش داد، گفت: ارز حاصل از صادرات بعضاً به کشور بر نمی‌گردد و گاهی دست‌مایه قاچاق می‌شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه عبادی ـ سیاسی این هفته تهران اظهار داشت: خداوند می فرمایند باید انصاف داشته باشیم.

وی افزود: چطور مخلوق حیا نمی کند در محضر خالق خود دست از پا خطا کند؟ چطور انسان جرأت می‌کند در برابر کسی که رگ حیات ما به دست اوست و همه شئون زندگی ما تحت اراده اوست، گناه کند؟ و چگونه رویمان می شود که سر سفره او نشسته ایم و نفسمان نعمت اوست، «ولی‌نعمت» خود را فراموش کنیم؟

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: القائات شیطان باعث می‌شود انسان خطا و لغزش کند، وقتی که انسان می‌خواهد کاری کند خدا آن را هم می داند لذا باید خدا را بر خود حاضر و ناظر ببینیم و الهی زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: با خدا دوست و رفیق شویم؛ خدا رفیق ما و همراه ما است. ما نباید بدی را با بدی جواب دهیم و در یک جمله برای خدا خوب باشیم.

صدیقی همچنین عنوان کرد: در ماه ذیحجه بیش از ۲۵ باب رحمت به روی مومنین باز و سفره های الهی برای پذیرایی دلهای مشتاق از جانب خدا گسترده شده است؛ همه مناسبت ها به ویژه عیدالله اکبر در آسمان ها مشهور تر است، لذا باید به امام ولی عصر عجل الله حسرت بخوریم که چرا ما از شنیدن خطبه‌های امام زمان محروم هستیم.

صدیقی در ادامه بیان کرد: مسئله ولایت وساطت فیض در ابعاد مختلف است که در بعضی ابعاد منجی است.

وی ادامه داد: ولایت، حکومت رهبری و زمامداری، مقتدا و با الگو بودن است که مبین حکم خدا، معارف، الهی، معلم و آموزگاری در ابعاد خداشناسی و علم الاسما و معارف حق و توحیدی و بیان حقوق و ارتباطات است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضائل عید غدیر عنوان کرد: اینها صحبت‌هایی است که واسطه فیض دارد و مربوط به عالم ملک و زمامداری و حکومت به واسطه فیض و الگوی در دسترس مردم بودن است.

وی افزود: ولایت نوع انسان کامل را در وجود خود نهادینه کردن و پاسداری از حدود شرع انور در ابعاد مختلف و زدودن غبار از چهره واقعی به خدا است که همه اینها مقدمه این است که کاروان بشریت را با کاروان عالم امکان هماهنگ کند.

صدیقی بر همین اساس اضافه کرد: عالم همه جا به هم پیوسته است و مجموعه‌ای است که قرآن کریم نیز به آن اشاره کرده است. ولایت آمد تا دل‌های بشر را در زنجیره‌ای به هم پیوند دهد و از جامعه بشری یک واحد و خانواده به هم پیوسته در مسیر واحد و مقصدی مشخص با هماهنگی دست هم را بگیرند و به سوی خدا بروند که در این راستا ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام ابتدا در وجود اولین خلیفه روی زمین حضرت آدم تجلی کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وجود آدم از نور ولایت امیرالمومنین مشتعل بود و کشتی نجات آدم صف ملائکه و شیطان را جدا کرد؛ ولایت نفوذی‌ها را کنار می‌زند و پاک آن را به صورت یک مجموعه در می‌آورد.

خطیب جمعه این هفته تهران همچنین یادآور شد: این ولایت مدیریت، هدایت و وحدت و موجودیت است؛ هیچ رهبری را شما در عالم سراغ ندارید که قدرت، او را نگیرد. معمولاً وقتی به قدرت رسیدند قانون را برای ضعفا کم می کنند و خود را مستثنا از قانون می‌دانند، اما مسئله ولایت چه ولایت نبی و چه ولایت فقیه، ولایت عبودیت است و هرگز در خود نمی‌تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه ولایت خود ندارد که خودنمایی کند بلکه ولایت خدا دارد،‌گفت: روز عید غدیر بزرگترین روز عالم امکان است. غدیر روز آغاز حرکت منجی نهایی و ترسیم حق است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تمام شادی‌ها در روز عید غدیر باید بروز کند، بیان کرد: این شادی به عنوان و شادیِ شکر آن است لذا یکی از وظایف ما در روز عید غدیر این است که خودمان را آراسته کنیم و بر اساس روایات، پاکیزه ترین لباس را در این روز به تن کرده و انتظار آمدن امام زمان را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این همه نکبت و بدبختی مربوط به حکومت‌های بعد از حکومت امام علی (ع) بود. لذا در روز غدیر باید نشان دهیم که عاشق مولا علی (ع) و چشم به راه امام زمان هستیم. روز، روز نظافت هم هست و جزو مستحبات است که بهترین غذای ممکن و هدیه و اخلاق را در به کار بگیرید.

صدیقی گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و صیغه برادری بخوانیم. اگر انسان عمر همه دنیا را داشت ثوابش به اندازه روزه عید غدیر نیست. در آن روز امام رضا از اشخاص دعوت می‌کردند و پذیرایی داشتند و لباس و انگشتر هدیه می‌دادند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به صنعت دفاعی کشور، گفت: این از معجزات انقلاب و حاکمیت ولی فقیه است که امروز شاهد آن هستیم و دنیا تحت تاثیر آن است.

صدیقی بیان کرد: ما در بخش‌های مختلف دفاعی حرکت جهشی به سوی قله داریم و مسیرهای طولانی را یک شبه پیموده‌ایم. آنچه که شما در زدن پهپاد رادارگریز پیچیده دارای قیمت گزاف آمریکایی دیدید، این موشک تازه موشک های درجه دوم، سوم ما بود که می‌شد آن را با اس ۳۰۰ روسی هم زد اما این موشکِ نظام اسلامی و بومی بود.

صدیقی ادامه داد: این معجزه جوان‌های دارای نبوغ با دل عاشق اینگونه پای کار هستند و ره صد ساله را در مدت کوتاهی می پیمایند این نقطه عطفی است که تمدنی، تمدن دیگر را تحت شعاع قرار داد. این تولد تمدن مقتدرانه نظام اسلامی و نشانه افول تمدن آلوده ظلم غربی و استکباری است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در حوزه هواپیما سازی در کشور هواپیماهایی فراتر از تصور ساخته شده است. هواپیماهای جنگی که طراح و سازنده آن و خلبانی که با شجاعت تمام ریسک کرد و اولین پرواز را انجام داد و با تجربه موفق به شکرانه آن به مقصد رهبر بزرگوارمان شرفیاب شد و مدال رضایت ایشان که به رضایت امام زمان است را دریافت کرد.

وی افزود: در مسائل زیر دریایی، قایق‌های تندرو و مسائل مخابراتی لازم است که مسئولان مربوطه را در ستاد نماز جمعه دعوت کند تا بیایند و مقاومتمان را با توضیح این مطالب شاد کرده و سرافرازی ببخشند و دشمن ما را ناکارآمد و رو به افول بدانند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله کشمیر گفت: مسئله کشمیر جزء مصیبت‌های ما است و هیچ گاه توقع نمی رفت نخست وزیر هند خلاف قانون مصالح داخلی این اقدامات را بکند. این حرکت هم بر خلاف وحدت بشری و هم بر خلاف قانون بین الملل و قانون اساسی هند است لذا به هند توصیه می‌کنیم در کار خودش تجدید نظر بکند زیرا در این کار پیروزی وجود ندارد. مسئولان هند از خدا بترسند و از این حرکت اعلام پشیمانی کنند.

صدیقی با اشاره به حضور شیخ زاکزاکی در هند عنوان کرد: علامه زکزاکی مظلوم که مبدا یک خیزش جدید در آفریقا بود در بیمارستان هند بستری کرده‌اند ولی گویا اجازه معالجه نمی‌دهند. این است حقوق بشر غربی. امروز وقت بیداری ملت ها است تا ببینند چه کسانی بر دنیا حکومت و باج خواهی می‌کنند.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: امسال، سال رونق اقتصاد و تولید نامگذاری شده است اما زیر ساخت های آن باید تامین بشود. یکی از آنها احترام به پول ملی و بالابردن ارزش پول ملی است. با این قیمت ارز، صادرات انجام می‌شود ولی ارزش افزوده ندارد و صادرات مفید برای کشور نیست. برای رونق تولید باید این قیمت را با نظر کارشناسان کاهش داد. ارز حاصل از صادرات بعضا به کشور بر نمی‌گردد و بعضا دست‌مایه قاچاق می‌شود اما مبارزه با قاچاق و فساد با شمشیر حقی که رئیس قوه قضاییه برداشته باید حل شود و مسئله مالیات و بروکراسی اداری باید جهادگرانه سامان یابد.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مقاومت یمن با رهبری بیان کرد:  مقاومت، صبر و کرامت، امداد غیبی است که زمینه ظهور و یاران امام زمان را پرورش می‌دهد. ۵ سال تمام است که این مقاومت بدون کمک هیچ کشوری در محاصره کامل با دست خالی می‌بینیم. مصیبت‌هایی که آمریکا، سعودی‌ها و اماراتی‌ها وارد کرده و بیش از ۸۰ هزار کودک را به خاک و خون کشیدند؛ آنها همه جا را ویران کردند اما دیدیم که اماراتی‌ها با سعودی‌ها در می‌افتند و همدیگر را آنجا مورد حمله قرار می‌دهند.

صدیقی با اشاره به اینکه توطئه و تجزیه نشانه از فرسودگی و درماندگی و بدبختی دارد،‌گفت: پیروزی همیشگی از آنِ مقاومت دینی و اسلامی است. در این مسیر شهدای عظیمی تقدیم این راه شده‌اند که یکی از شهدا رهبر مقاومت یمن این است که انسانی استوار و آیینه صبر بود. این انسان الگو و تابع خوب ولایت بود.

وی تصریح کرد: به ملت یمن و مقاومت همان طور که رهبری و قرآن بشارت داده است،‌ می‌گوییم پیروزی قطعی که همیشه با مقاومت است و قطعا نصیب یمن خواهد شد و سعودی‌ها نیز شکست خواهند خورد.

نظر شما