شناسهٔ خبر: 156894 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اقدامات دولت برای اصلاح ساختار بودجه مورد قبول مجلس نیست

محمدرضا پورابراهیمی// عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است دولت باید برای اصلاح ساختار بودجه برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت داشته باشد که این برنامه‌ریزی انجام نشده است.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه امروز یکی از اولویت‌های اصلی کشور است، گفت: باگذشت حدود 5 ماه از سال 98  در این راستا اقدام مناسبی از سوی دولت انجام نشده و تنها  سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یک گزارش کارشناسی را در جلسه غیر علنی به نمایندگان ارائه کرد که  این گزارش به معنای ارائه لایحه دولت در ارتباط با اصلاح ساختار اقتصادی محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت مکلف است لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه کند، ادامه داد: دولت در شرایط کنونی  به اقدامات سال 98 بسنده کرده و پیشنهاد داده است از محل 12 درصد منابع صندوق توسعه ملی که سال گذشته فریز شده، منابع امسال را تامین کند و از محل 450 میلیون دلار حساب ذخیره ارزی و از محل استقراض و اوراق مشارکت منابع خود را جبران کند.

نماینده کرمان در مجلس با تاکید براینکه این اقدامات دولت مورد قبول مجلس و کارشناسان حوزه اقتصادی نیست، افزود: دولت باید برای اصلاح ساختار بودجه برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در نظر بگیرد که متاسفانه این اقدامات انجام نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه دولت باید در حوزه‌های همچون  جلوگیری از فرار مالیاتی، مولد سازی دارایی‌های اقتصادی کشور، موضوعات مختلف با بخش‌های اقتصادی، واگذاری طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای برنامه‌های عملیاتی ارائه می‌کرد و تحولی در این حوزه‌ها ایجاد می‌کرد، گفت: هیچ کدام از این موضوعاتی که بیان شد عملیاتی نشده و دولت نیز گزارشی از عملکرد خود در این حوزه‌ها را به نمایندگان ارائه نمی‌کند.

نظر شما