شناسهٔ خبر: 156892 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گزارش تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صحن علنی مجلس ارجاع شد

صحن مجلس رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نهایی شدن گزارش این هیئت خبر داد و جزئیاتی از این گزارش را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، احمد انارکی محمدی رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص، گفت: گزارش هیئت پس از بررسی و تصویب در کمیسیون اقتصادی، تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شد تا در نوبت بررسی در صحن علنی پارلمان قرار گیرد.

وی با اشاره به جزئیات گزارش این هیئت درباره میزان قاچاق کالا، اظهار داشت: طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز که در گزارش هیئت هم ذکر شده سالیانه 12/6 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که این حجم از قاچاق نیز از شکاف موجود در عرضه و تقاضا وارد کشور می‌شود.

نماینده رفسنجان در مجلس با بیان اینکه آماری که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه کرده، آمار دقیقی نیست، افزود: برای پی بردن به حجم واردات کالای قاچاق میزان تولید و مصرف داخلی و همچنین صادارت کشور را  احصاء کردیم  و سپس آماری از  حجم واردات کالای قاچاق به کشور را مشخص کردیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در روند تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این نتیجه رسیدیم که برخی از دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود عمل نکرده‌اند، اضافه کرد: در روند این تحقیق و تفحص مشخص شد برخی از کالاها از طریق مرزهای رسمی کشور با تخلفاتی که انجام می‌شود وارد کشور می‌شوند و برخی از آنها نیز از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند.

رئیس هیئت‌ تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که پس از افزایشقیمت ارز واردات کالای قاچاق به کشور نیز کاهش یافته است، عنوان داشت: پس از اتفاق افتادن این روند شاهد قاچاق معکوس هستیم و این بدان معنا که برخی از کالاهای اساسی به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

نظر شما