شناسهٔ خبر: 156891 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

درباره کالاهای اساسی همه امور در اختیار دولت است

کاظم نسب نماینده اهواز در مجلس با طرح این سوال که دولت کدام اختیارات را ندارد؟ گفت: به عنوان نمونه در ارتباط با کالاهای اساسی همه امور در اختیار دولت است؛ از تخصیص ارز توسط بانک مرکزی گرفته تا زنجیره تهیه این کالاها و ورود و توزیع آن در بازار و نظارت.

به گزارش «نماینده»، جواد کاظم‌نسب نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور درخصوص نداشتن اختیارت، گفت: قوه مجریه از همه اختیارات برخوردار است و اگر وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و مدیران کل ما عملکرد صحیحی داشته باشند ما می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. 

وی افزود: وزارت کشاورزی اگر در تولید نظم  و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد اکثر نیازهای کشور را تامین می‌کنیم. 

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: ما شاهد نوسان قیمت ارز در بازار هستیم ولی نکته جالب‌تر از این نوسان قیمت ارز این است کالاهایی هم که در داخل تولید می‌شود و ارتباطی با خارج ندارد با این نوسان قیمت‌شان افزایش پیدا می‌کند و با یک نوسان کوچک این قیمت‌ها روند افزایشی پیدا می‌کنند و این نتیجه نظارت ضعیف دستگاه مربوطه است. 

کاظم‌نسب خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم که دولت کدام اختیارات را ندارد به عنوان نمونه در ارتباط با کالاهای اساسی همه امور در اختیار دولت است از تخصیص ارز توسط بانک مرزی گرفته تا زنجیره تهیه این کالاها و ورود و توزیع آن در بازار و نظارت این کار هم با دولت است. 

وی افزود: در حال حاضر کشور نیاز به آرامش دارد و باید توجه خاصی برای بهبود وضعیت فعلی به بحث تولید و توزیع کالا و خدمت‌ به مردم داشت. 

نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان با بیان اینکه نوسانات موجود در بازار به خاطر عملکرد ضعیف دستگاه‌های نظارتی است، گفت: اعتماد مردم به دولت خیلی کم شده و نیاز است تا اعتمادسازی انجام شود. تولیدات داخلی گسترش پیدا کند و بر ارزی که به تولیدکنندگان و واردکنندگان داده می‌شود باید نظارت دقیق صورت پذیرد تا این ارزها در کجا هزینه می‌شود و چه کسانی این ارز را دریافت کرده و کالایی را وارد کرده‌اند و این نظارت دست دولت است. 

نظر شما