شناسهٔ خبر: 156886 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت الاسلام رئیسی: صیانت از حقوق مردم یکی از وظایف قوه قضائیه است

سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه گفت: حقوق مردم را خداوند به آنها مرحمت کرده است مسوولان مسوولیت حفاظت و صیانت از این حقوق را برعهده دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد، در قوه قضائیه موضوع صیانت از حقوق مردم وجود دارد چرا که یکی از وظایف خود را صیانت از حقوق مردم می دانیم تا کسی به این حق تعدی نکند.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده معظم شاهد، ایثارگران، نخبگانت و دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم در تالار مولوی دانشگاه کردستان که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار داشت: برای بنده توفیقی است که در جمع نخبگان و مجاهدان عرصه های فرهنگی، اجتماعی و خانوادهع های معظم شاهد استان کردستان قرار دارم.

وی اذعان داشت: تلاش شما مجاهدان در عرصه دفاع از مرزهای کشور در این خطه از مهاجر و انصار حقیقتا یک اقلیم و یک منطقه ای همراه با شهامت، شجاعت، ایثار و ایستادگی و دشمن شناسی و دشمن ستیزی نشان می دهد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: امنیت امروز کردستان و کشور مرهون خون شهدا و تلاش و ایثارگری مجاهدان سرزمین مجاهدت های خاموش است که هیچ رسانه و فیلمی نمی تواند آن را به تصویر بکشد.

وی ادامه داد: وجود ایثارگران در جای جای ایران مغتنم است و مورد استفاده خواهد بود.

وی گفت: در زمینه گفتگوی دولت و بخش خصوصی که نمایندگانی از قوه قضائیه دارند یک بحث خوبی است که دولتمردان در جریان مسائل و مشکلات بخش خصوصی قرار بگیرند و ما به عنوان قوه قضائیه هم این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی اذعان داشت: حقوق مردم خداوند به آنها مرحمت کرده است مسوولان مسوولیت حفاظت و صیانت از این حقوق را برعهده دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد در قوه قضائیه موضوع صیانت از حقوق مردم وجود دارد چرا که یکی از وظایف خود را صیانت از حقوق مردم می دانیم تا کسی به این حق تعدی نکند.

وی ادامه داد: عدم تعدی به محیط زیست و منابع طبیعی را در دستور کار داریم، توسعه اقتصادی فرع بر حفظ محیط زیست است و نباید گذاشت محیط زیست به مخاطره بیافتد، یک کارخانه ارزشمند است اما نباید به قیمت به مخاطره انداختن محیط زیست باشد.

به گفته رئیس دستگاه قضا، قوه قضائیه باید برای برخورد با مفسدان اقتصادی و اجتماعی آماده باشد چون مسائل دعاوی و برخی مسائل قابل حل است.

وی ادامه داد: پیشمرگان مسلمان کرد و مردم این استان در کنار رزمندگان جان دادند تا نگذارند زمینه ایجاد اختلاف افکنی در این منطقه بوجود آید.

ایستادگی در مقابل دشمن از جلوه های فرهنگی کردستان است

رئیسی اذعان داشت: آشنایی با تفکرات تکفیری و توطئه های دشمنان بسیار مهم است کردستان که یک استان فرهنگی است، نمادهای آن در هنر و شعر و ادبیات است و از جلوه های فرهنگی است که یکی از نمادهای آن ایستادگی در مقابل دشمن است.

وی افزود: ارتباط نخبگانی از کارهایی است که در این دوره قرار داده ایم، علما، روحانیون و اساتید دانشگاه و دانشجویان نخبگان در دستور کار قوه قضائیه است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: از 7 محور در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع عدالت است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد و در دستور کسانی قرار بگیرد که دلسوز نظام هستند.

نظر شما