شناسهٔ خبر: 156871 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ذوالنور: سیاست‌های تحریمی آمریکا، فرصتی برای توسعه ایران است

ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به سیاست‌های ریاضتی و تحریمی آمریکا به عنوان فرصتی برای توسعه نگاه می­‌کند.

به گزارش «نماینده»، عبدالخریس المشهری رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس اندونزی با حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون همکاری های پارلمانی و بین المللی گفت و گو کردند.

ذوالنور در این دیدار با اشاره به روابط مثبت و رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در عرصه های مختلف، گفت: روابط دوستانه و پایدار دو کشور پشتوانه محکمی برای ارتقای سطح مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی ، دینی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی فیمابین است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به میزان تاثیرگذاری تحریم های مصوب کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در سطح داخلی و  بین المللی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به سیاست‌های ریاضتی و تحریمی آمریکا به عنوان فرصتی برای توسعه نگاه می­‌کند.

وی تصریح کرد: ناکارآمدی و معیوب بودن مجامع بین الملل و ضعف برخی کشورهاست که آمریکا برای روابط آنها تصمیم می گیرد، اما کشورهای مستقل و به ویژه مسلمان باید با یکدیگر متحد شوند و اجازه مداخله به آمریکا در تصمیم گیری ها و روابطشان با دیگر کشورها را ندهند.

ذوالنور با اشاره به اعمال انواع تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران توسط ایالات متحده آمریکا گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم های آمریکا، با تکیه بر توان متخصصان داخلی در زمینه تولید انواع ادوات نظامی و دفاعی از جمله زیردریایی، ناوچه، موشک های میان برد و کوتاه برد، ضدزره، تانک، نفربر زرهی، هلی کوپتر و انواع تسلیحات نظامی خودکفا شده است.

وی در پایان برای گسترش روابط دینی و فرهنگی، به ویژه حضور طلاب اندونزی در مدارس دینی و حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران، ارتباطات در حوزه انرژی و تامین نیاز به نفت و مشتقات آن، واردات کائوچو و لاستیک، ارائه خدمات فنی - مهندسی و عمرانی و گسترش همکاری های امنیتی- دفاعی و نظامی اعلام آمادگی کرد.

عبدالخریس المشهری رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس اندونزی نیز در این دیدار با اشاره با اظهار تاسف از تصمیم یکجانبه آمریکا در خروج از توافق بین المللی برجام گفت: اندونزی همواره از توافق بین المللی برجام حمایت کرده چرا که نشان دهنده پایبندی جمهوری اسلامی ایران به این توافق است.

وی افزود: امیدواریم علیرغم تحریم­ های آمریکا روابط و مناسبات دوستانه دو کشور توسعه یابد.

رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس اندونزی با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از اندونزی در مجامع مختلف بین المللی نسبت به تداوم این حمایت ها و همکاری های دو کشور در عرصه بین الملل در راستای توسعه روابط فیمابین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

نظر شما