شناسهٔ خبر: 156869 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کشف محموله 177 میلیارد ریالی قاچاق تلفن همراه و مبدل ارز دیجیتال در هندیجان

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از کشف محموله قاچاق تلفن همراه به ارزش ۱۷۷ میلیارد ریال در هندیجان خبر داد.

به گزارش «نماینده»، امیرخجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسداقتصادی و اداری مجلس، از کشف یک محموله قاچاق انواع تلفن همراه و قطعات دیجیتال خبر داد که به وسیله یک شناور آبی وارد آب‌های استحفاظی شهرستان هندیجان شده بود.

وی با اشاره به اینکه محموله این شناور روز گذشته با رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیز هوشیاری نیروهای دریابانی کشف شد، اظهار داشت: این شناور قصد داشت از طریق مبادی غیر قانونی محموله خود به ارزش ۱۷۷ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال را وارد کشور کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اطلاعات اعلام شده توسط فرماندار هندیجان گفت: مبدا این کالاها برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده، در این خصوص شناور مذکور توقیف و صاحبان آن به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

خجسته افزود: در مذاکره‌ای که با رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان هندیجان  داشتم با تاکید بر مبارزه قاطعانه با قاچاق سازمان یافته، یادآور شدم که تحقیقات تکمیلی برای دستگیری عوامل مرتبط با این محموله در جریان قرار گیرد و جزئیات بیشتر آن را متعاقبا اطلاع دهند.

وجود تعداد زیادی گوشی تلفن همراه و مبدل ارز دیجیتال در این محموله قاچاق 

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: طبق اطلاعات واصله و جزئیات اعلام شده توسط فرماندار این شهرستان بیشترین تعداد کالاهای کشف شده در این محموله گوشی تلفن همراه است، ۲ هزار و ۶۸۹ دستگاه انواع تلفن همراه و تبلت، ۸۳۰ باطری گوشی و ۵۱۰ شارژر نیز در این محموله کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در جریان کشف این محموله نیز ۱۴۵ دستگاه مبدل ارز دیجیتال و ۵۸۸ دستگاه پاور ماینینگ نیز ضبط و در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرارگرفته است

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در سال جاری ده‌ها محموله کالای قاچاق و سوخت در مناطق ساحلی و آب‌های شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.

نظر شما