شناسهٔ خبر: 156860 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کاظمی: تسهیلات اعطایی دولت تناسبی با خسارت وارده به سیل‌زدگان ندارد

حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: تسهیلات اعطایی به سیل‌زدگان تناسبی با خسارت وارده به آنها ندارد و دولت باید متناسب با شرایط پیش‌آمده برای هر یک از استان‌های سیل‌زده تسهیلات در نظر گیرد.

به گزارش «نماینده» ، حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده حوزه انتخابیه خود گفت: در رابطه با ترمیم واحدهایی که در سیل آسیب جزئی دیده‌اند، کار ترمیم در حال انجام است، اما در مواردی که واحدهای مسکونی به طور کامل تخریب شده‌اند، مشکلات مختلفی بر سر راه تعیین مکان جدید برای ساخت واحدهای مسکونی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به معارض بودن زمین‌های جانمایی‌شده و مشکلاتی از این دست اشاره کرد که اگر هم کاری برای جانمایی انجام شده با کندی همراه بوده است.

وی افزود: در ارتباط با راه‌ پلدختر به خرم‌آباد در قطعه اول پیمانکارش مشخص شده و کار به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپرده شده اما در سه قطعه دیگر هنوز پیمانکار مشخص نشده است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در رابطه با راه‌های روستایی اگرچه کار بازگشایی انجام شده اما هیچ بازسازی انجام نشده و با اولین بارندگی همه راه‌ها مسدود خواهد شد و از جمله مشکلات این راه‌ها این است که پل‌های موجود روی رودخانه‌های فصلی تخریب شده که تا زمانی که هوا گرم است مردم می‌توانند از کف رودخانه عبور کنند اما در فصول سرد سال که بارندگی داریم این رودخانه‌ها جاری خواهد بود و کار تردد از این مسیرها با مشکل مواجه خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای جبران خسارات چه در حوزه کشاورزی و چه برای اصناف پاسخگوی خسارات واردشده نیست و به عنوان مثال خسارت واردشده به یک هکتار باغ انجیر یک میلیارد است و دولت تنها 5 میلیون بلاعوض و 15 میلیون وام کم‌بهره برای این منظور در نظر گرفته است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: من در نامه‌های جداگانه به رئیس‌جمهور و وزیر کشور این نکته را مطرح کردم که اعطای تسهیلات به سیل‌زدگان به استان‌های مختلف باید متناسب با شرایط پیش‌آمده در آن منطقه و میزان خسارت واردشده به مردم باشد و این گونه نباشد که برای همه استان‌ها یک برنامه‌ریزی واحد انجام شده و برای همه یک نسخه نوشته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما