شناسهٔ خبر: 156858 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

یک نماینده مجلس: نوسانات بازار به دلیل نبود نظارت است نه کمبود اختیارات

رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسان قیمت‌ها در بازار نه به خاطر نبود اختیار است و نه به خاطر تحریم، بلکه به خاطر نبود کنترل و نظارت است و بازار به حال خود رها شده است.

به گزارش «نماینده» علی رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز مردم نتیجه تصمیمات اشتباهی است که اتخاذ شده، من بارها در مصاحبه‌ها و تذکرات خود عنوان کردم که نحوه اجرای تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی ایراد دارد و اجرای مصوبه به شکل فعلی آن موجب ایجاد فساد می‌شود.

وی افزود: وقتی نظارتی بر پولی که از کشور خارج می‌شود وجود ندارد و بر کالاهای اساسی که بناست به کشور وارد شود، نظارتی صورت نمی‌گیرد، چه ارتباطی به اختیارات رئیس جمهور دارد؟ اینجا پول هست، اختیار هم هست، تصمیم هم که اتخاذ می‌شود و به حرف کسی هم که گوش داده نمی‌شود، پس چه ربطی به اختیار دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلاتی که امروز در حوزه معیشت مردم و به ویژه در بحث تامین کالاهای اساسی رخ داده به خاطر اهمال‌کاری و عدم نظارت است و مشکل، مشکل اختیار نیست.

رستمیان خاطرنشان کرد: ما بارها گفتیم ۱۴ میلیارد دلار تخصیص‌یافته به تامین کالاهای اساسی در کارت یارانه نقدی مردم شارژ شود و اگر کالایی هم بناست به کشور وارد شود، با ارز شناور انجام شود؛ چراکه واردات کالا با ارز دولتی فسادآور است.

وی افزود: با ارز دولتی کالاهای اساسی وارد شد، اما باز هم می‌بینیم قیمت‌ها روز به روز بالاتر می‌رود و این به خاطر عدم نظارت و کنترل است و ربطی به اختیار ندارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز جلسه شورای اقتصاد سران قوا به ریاست جمهور تشکیل می‌شود و رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند؛ تصمیمات این شورا تصمیم نظام است. آیا اختیاری بالاتر از این وجود دارد.

کاظم‌نسب خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور باید فکری به حال تیم اقتصادی دولت کند و تا زمانی که این تیم اقتصادی ترمیم نشود و تیم اقتصادی عملیاتی و جهادی پای کار نیاید، مشکلات حل نمی‌شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نوسان قیمت‌ کالاهای اساسی در بازار ربطی به نبود اختیار ندارد، بلکه بعضا به دلیل عدم کنترل و نظارت این وضعیت پیش آمده، قند و پنیر که از آمریکا نمی‌آید که ربطی به تحریم داشته باشد، بلکه بازار به حال خود رها شده است.

نظر شما