شناسهٔ خبر: 156849 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تقاضا برای دوچرخه سواری در تهران رو به افزایش است

حناچی شهردار تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد دوچرخه‌سواری و تقاضا برای آن در تهران رو به افزایش است، اما هنوز نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که این افزایش چه میزان بوده است.

به گزارش «نماینده»   پیروز حناچی که صبح امروز به سیاق تمام سه‌شنبه‌های دیگر از میدان توحید تا محل کارش در خیابان بهشت را با دوچرخه طی کرد، با حضور در پارک شهر در جمع خبرنگاران گفت: آمارها نشان می‌دهد دوچرخه‌سواری و تقاضا برای آن در تهران رو به افزایش است، اما هنوز نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که این افزایش چه میزان بوده است.

وی با اشاره به این‌که سهم دوچرخه‌سواری در تهران هنوز زیر ١ درصد است، گفت: با این وجود باید بدانیم که اضافه شدن هر دوچرخه‌سوار به شهر به معنای کم شدن یک خودروی شخصی از چرخه آلودگی پایتخت است.  

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تفصیلی منطقه ٢٢ پرداخت و عنوان کرد: رویکرد شورای‌شهر و شهرداری تهران نه تنها درمورد منطقه ٢٢ که درباره تمام شهر، اجتناب از شهرفروشی است. البته دوری از شهرفروشی کار سختی است چرا که باید در ازای آن، منابع جایگزین پایدار برای شهر داشته باشیم. یکی از موفقیت‌های این دوره مدیریت شهری این است که سرانجام توانست نظمی به این منطقه بدهد.

وی افزود: هیچ‌کدام از بلندمرتبه‌سازی‌های دور دریاچه شهدای خلیج فارس طبق برنامه نبود و البته حرکت بدون برنامه برای حل این مسأله نیز مشکل ایجاد می‌کند. اصلی ترین خصیصه این طرح که در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده است، انطباق رشد حمل‌ونقل عمومی با توسعه شهرسازی است. این انطباق در پایتخت یکی از ضرورت‌های اصلی به‌شمار می‌رود.

پیروز حناچی شهردار تهران در پایان گفت: تلاش شده تا کمبودهای خدمات عمومی نیز در این طرح مد نظر قرار گیرد.

نظر شما