شناسهٔ خبر: 156844 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

یک نماینده مجلس: احیای کارت سوخت موجب کاهش ۸۰ درصدی قاچاق می‌شود

قره خانی/2 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از دولت برای جدیت در اجرای طرح احیاء کارت سوخت، گفت: طبق برآوردهایی که صورت گرفته، احیاء کارت سوخت تا میزان ۸۰ تا ۸۵ درصد از قاچاق سوخت جلوگیری می‌کند.

به گزارش «نماینده» اسدالله قره‌خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجباری شدن کارت سوخت از امروز، گفت: تصمیم دولت برای احیاء کارت سوخت،  پسندیده است،  این کار تأثیر به‌سزایی در جلوگیری از قاچاق سوخت و کنترل مصرف خواهد داشت و در آینده تأثیرات آن را خواهیم دید.

وی، همچنین ضمن درخواست از دولت برای جدیت در اجرای طرح احیاء کارت سوخت، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نیز شاهد اجرای طرح الزامی شدن کارت سوخت از سوی دولت‌های قبلی نیز بودیم، اما با وجود هزینه‌های سنگینی که این طرح در پی داشت، اما به درستی اجرا نشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه احیاء کارت سوخت تأثیر مستقیم و قابل ملاحظه‌ای در جلوگیری از قاچاق سوخت، به‌خصوص در شهرهای مرزی دارد، گفت: طبق برآوردهایی که صورت گرفته، احیاء کارت سوخت تا میزان ۸۰ تا ۸۵ درصد از قاچاق سوخت جلوگیری می‌کند.

قره‌خانی  ادامه داد: همه دستگاه‌ها، از جمله نیروی انتظامی و نیز ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز باید دولت را برای اجرای طرح احیاء کارت سوخت همراهی کنند، زیرا بدون کمک همه دستگاه‌ها نمی‌توان به اجرای موفق آن امیدوار بود.

وی با تأکید بر اینکه مهار مصرف بنزین و انواع سوخت نیز یکی دیگر از اهداف احیاء کارت سوخت است، اظهار داشت: در همه جای دنیا مصرف حامل‌های انرژی را کنترل می‌کنند که روش مصرف سوخت نیز در کشور ما نیز باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از اقدام دولت برای احیاء کارت سوخت حمایت می‌کنیم و معتقدم که این اقدام اولین قدم برای اصلاح روش مصرف سوخت در کشور است که باید تداوم یابد.

نظر شما