شناسهٔ خبر: 156843 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افزایش حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به ۱.۵ میلیون/ پیگیری معوقات یک‌ساله پاداش معلمان

حاجی بابایی/1* رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره پذیرفته شدن افزایش حقوق دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان گفت: حداقل حقوق یعنی یک میلیون و پانصد و شصت و سه هزار تومان به دانشجویان این دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره افزایش حقوق دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی اظهار داشت: این موضوع حل شده و تنها صدور احکام باقی مانده است.  

وی گفت: دیوان محاسبات کشور نیز با ارسال نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش از اول فرودین ۱۳۹۸ تکلیف کرده که حداقل حقوق یعنی یک میلیون و پانصد و شصت و سه هزار تومان به دانشجویان این دانشگاه‌ها اختصاص یابد.

حاجی بابایی افزود: در حال آماده‌سازی نرم‌افزار برای اجرای احکام هستند و این دانشجویان استخدام آزمایشی بوده و جزء مستخدمین دولت به شمار می‌روند، بنابراین حداقل حقوق به مستخدمین دولت به آنان نیز اختصاص پیدا می‌کند و این استدلال پذیرفته شد، امید است هر چه زودتر با صدور ابلاغ‌ها این دغدغه برطرف شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: پاداش پایان خدمت فرهنگیان حدود یک سالی باقی مانده است و در مجلس در حال فشار برای تحقق این موضوع هستیم و صحبت‌هایی نیز صورت گرفته تا دولت این معوقات را پرداخت کند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: در اواخر سال گذشته جلسه‌ای درباره پرداخت این معوقات برگزار شد ولی به هر دلیل و مشکلات موجود دولت، اعتبارات آموزش و پرورش به اندازه‌ای که تصمیم گرفته شده بود، پرداخت نشد.

وی تصریح کرد: کمبود و کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش یکی از معضلاتی است که متاسفانه دولت به خوبی آن را در لایحه بودجه پیش بینی نکرده و در حال پیگیری برای حل این مشکل هستیم.

نظر شما