شناسهٔ خبر: 156832 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژمان‌فر: اختیارات بی سابقه‌ای به روحانی داده شد

پژمانفر// هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس گفت: آقای روحانی گاهی به وزرایش دستور به تخلف می‌دهد و به آنها می‌گوید کسی با شما نمی‌تواند برخورد کند و این پا در کفش قوه قضائیه کردن است.

به گزارش «نماینده»،  حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر نداشتن اختیارات کافی برای اداره امور گفت: در قانون اساسی موضوع تفکیک وظایف و اختیارات سه قوه مطرح شده و هر سه قوه مستقل هستند و هر زمان سه قوه در چارچوب کاری خود اقدام کنند، قطعاً کشور مسیر درستی را می‌تواند طی کند. 

وی افزود: بعضاً تخلفاتی را شاهد هستیم که این تخلفات ناشی از ورود هریک از قوا به عرصه قوه دیگر است که عموماً هم شاهد ورود قوه مجریه به حوزه عملکرد قوه مقننه هستیم و این اقدام موجب این می‌شود که اتفاقات و بدعت‌هایی در کشور شکل بگیرد. 

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: متأسفانه دولت آقای روحانی به دلیل ناکارآمدی فراوانی که ناشی از تئوری وی بود، مبنی بر اینکه در صورت مذاکره با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها همه مسائل کشور را می‌توان حل کرد و در صورت مذاکره با آمریکا و غرب تمام کشور گل و بلبل خواهد شد، از هر اقدامی برای حل مشکلات کشور فروگذار کرد و حل همه مسائل و مشکلات را به برجام گره زد.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: از همان روز اول روشن بود که با این رویکرد وادادگی در مقابل آمریکایی‌ها نه تنها آنها تعهدی در مقابل مسائل نخواهند داشت، بلکه به مسیر شیطنت‌آمیز خود ادامه خواهند داد. 

وی افزود: آقای روحانی به نصایح و تذکرات دلسوزان روی خوشی نشان نمی‌داد و با الفاظ بسیار بد و تند و ناراحت‌کننده با آنها برخورد می‌کرد و به آنها می‌گفت شما ادبیات دنیا را بلد نیستید و بلد نیستید با دنیا حرف بزنید و غرور نابجای وی و اینکه همه ظرفیت کشور را در سبد برجام گذاشت باعث شد تا با ناروی مسلم آمریکایی‌ها و همراهی اروپایی‌ها با آمریکا همراه شد و نتیجه‌اش این شد که کشور با چالش جدی مواجه شد و اگر روزنه‌هایی هم برای چالش‌های قبلی وجود داشت این روزنه‌ها هم از بین رفت و جامعه با چالش‌های جدی‌ مواجه شد که حالا حداقل‌ها را هم در داخل کشور نمی‌تواند پاسخ دهد. 

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: با همه این مشکلات اگر آقای روحانی امروز هم منش غلط خود را کنار بگذارد، می‌تواند با اتکا به ظرفیت مردم و قدرت داخلی، مسائل را جلو ببرد، اما آقای روحانی برای اینکه به این توافقات امید واهی دارد، باعث می‌شود تا روز به روز سفره مردم کوچک‌تر و مشکلات مردم بیشتر می‌شود و تلاش می‌کند بر این روند غلط خود ادامه دهد. 

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: آقای روحانی بحث نداشتن اختیارات را مطرح می‌کند و گویا فراموش کرده که احساسش این است که رئیس سه قوه مملکت است، چرا که گاهی به وزرایش دستور به تخلف می‌دهد و به آنها می‌گوید کسی با شما نمی‌تواند برخورد کند و این پا در کفش قوه قضائیه کردن است. 

وی افزود: برای اینکه بهانه‌ها از دست آقای روحانی گرفته شود، در مجمع سران سه قوه با وی همراهی کامل صورت گرفته و به هیچ رئیس‌جمهوری اختیاراتی شبیه اختیارات آقای روحانی داده نشده؛ همچون اختیار برداشت از صندوق ذخیره ارزی، دادن اختیار در ارتباط با قوانین و دور زدن مجلس.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز نمایندگان مجلس و همچنین مردم به شدت ناراحت هستند که چرا مجلس باید دور زده شود و اختیاراتی به آقای روحانی بدهند که براساس این اختیارات نه تنها مشکلات کشور را کاهش نمی‌دهد بلکه بار این مشکلات را سنگین‌تر می‌کند.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور این بهانه را مطرح می‌کند که اختیار ندارد و تا آخر با همین رویه به کارش ادامه خواهد داد، به نظر من مردم این مسئله را به خوبی دریافتند که آقای روحانی اگر مسیر گذشته‌اش را کنار نگذارد، در بن‌بست کامل قرار می‌گیرد. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امروز رئیس‌جمهور با اختیارات فوق‌العاده‌ای که دراختیارش است، نه تنها نتوانسته مشکلات کشور را حل کند، بلکه با این اختیارات بیشتر بر مشکلات کشور افزوده است. 

برچسب‌ها:

نظر شما