شناسهٔ خبر: 156830 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

یک نماینده مجلس: نقش تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی کشور ناچیز است

رضیان2 عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه اقتصاد امروز کشور در همه حوزه‌ها دچار مشکلات بسیاری است که فقط با عزم جدی برای حل آنها، مرتفع می‌شود، گفت: تحریم‌ها بخش کوچکی از مشکلات موجود را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش «نماینده»،  عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضع اقتصادی و معیشتی کشور، گفت: در حال حاضر مردم در شرایط مناسبی زندگی نمی‌کنند و اوضاع معیشتی و اقتصادی‌شان مطلوب نیست، باید چاره‌ای برای این وضعیت اندیشیده شود.

وی همچنین با اشاره به نقش تحریم‌ها در وضع اقتصادی و معیشتی مردم، اظهار داشت: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که دولت آمریکا، شدیدترین تحریم‌ها را علیه مردم ایران در تمامی حوزه‌ها، به‌خصوص دارو، مواد غذایی و کالاهای اساسی اِعمال کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه عمده مشکلات کشور منشأ داخلی دارد و تحریم‌ها تأثیر چندانی در ایجاد وضوع موجود ندارد، افزود: به عنوان مثال، تا زمانی که همه امور دست دولت است و تصدی دولت بر همه بخش‌های اقتصادی کشور سایه انداخته، این وضعیت چه ارتباطی با تحریم‌ها دارد؟

رضیان ادامه داد: سال‌هاست همه دولت‌ها از کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در لوایح بودجه دَم می‌زنند، اما تاکنون اقدامات مؤثری در این راستا انجام نشده است.

وی تصریح کرد: اقتصاد امروز کشور در همه حوزه‌ها دچار مشکلات بسیاری است که فقط با عزم جدی برای حل آنها، مرتفع می‌شود، وگرنه تحریم‌ها بخش کوچکی از مشکلات موجود را به خود اختصاص داده‌اند، به تعبیر دیگر تحریم‌ها فقط اوضاع فعلی اقتصادی کشور را تشدید کرده‌اند؛ نقش تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی کشور ناچیز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: اگر شرایط اقتصادی کشور مطلوب و از زیرساخت‌های کافی برخوردار بود، دشمن اصلا راهی برای تحریم‌ها پیدا نمی‌کرد، بنابراین نباید اینگونه القا شود که تحریم‌ها مسبب مشکلات و وضعیت موجود است.

رضیان در پایان خاطرنشان کرد: باید حقایق وضع موجود اقتصادی کشور از سوی دولت با مردم مطرح شود، به طور قطع دولت و مجلس را برون‌رفت از شرایط موجود یاری خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما