شناسهٔ خبر: 156829 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت با بودجه ۱۴میلیاردی برای کالاهای اساسی چه کرده است؟

حسینی کیا عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت ۵ ماه از سال دولت گزارشی درباره مصوبه مجلس برای اختصاص ۱۴میلیارد دلار به کالاهای اساسی ارائه نکرده است.

به گزارش «نماینده»،  حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با گذشت 5 ماه از سال همچنان دولت گزارشی درباره مصوبه مجلس برای اختصاص 14 میلیارد دلار به کالاهای اساسی ارائه نکرده است، گفت: دولت باید به مردم و مجلس پاسخ دهد که؛ 14 میلیارد دلار بودجه کالاهای اساسی را به چه‌کسانی داده و آنها را چگونه توزیع کرده است؟

ی با تصریح به اینکه عدم برنامه منسجم اقتصادی در دولت امری روشن و مبرهن است، ادامه داد: اگر تیم مدیریتی دولت منسجم و دارای برنامه بود در چند وقت اخیر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت کالاها و اجناس ضروری نبودیم؛ یک روز گوشت، یک روز سیب‌زمینی روز دیگر مرغ و فردا کالاهای دیگر دچار تغییر قیمت می‌شوند.

نماینده مردم سنقر در مجلس با تأکید بر اینکه هیچ‌ فرد یا سازمانی نیز پاسخگوی این نابسامانی‌ها و عدم نظارت نیست، عنوان داشت: یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر گریبان دولت را گرفته عدم مدیریت نقدینگی کشور است که باعث شده یک روز بازار مسکن و روز دیگر ارز و روز دیگر طلا یا خودرو دستخوش حوادث شود و شاهد کاهش ارزش پول ملی باشیم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: البته مهمتر از اعلام کسانی که ارز 4200تومانی گرفتند، اعلام اسامی کسانی است که دستور تقسیم ارز 4200تومانی را داده بودند.

نظر شما