شناسهٔ خبر: 156822 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هشدار رئیس کمیسیون آموزش مجلس به افزایش ارتباط بین دختر و پسر در جامعه / این موضوع جای نگرانی دارد

محمدمهدی زاهدی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ارتباط بین دختر و پسر در جامعه زیاد شده و اصلا شایسته نظام اسلامی نیست و جای نگرانی وجود دارد.

به گزارش«نماینده» ، محمدمهدی زاهدی امروز در همایش پلیس و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آستانه دهه ولایت و امامت قرار داریم، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات جامعه به‌دلیل این است که درک درستی از وجود ولایت در جامعه وجود نداشته و ندارد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی بحث جدی در کشور بوده و دغدغه رهبر معظم انقلاب است گفت: مقام معظم رهبری راجع به آسیب‌های اجتماعی در سطح کلان کشور جلساتی را با وزیر کشور و سایر وزرا تشکیل داده و برای رفع آسیب‌های اجتماعی تا حد ممکن تلاش می‌کنند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش نیز وجود داشته و مشکلاتی را شاهد هستیم، افزود: مهدهای کودک‌ و پیش‌دبستانی‌های ما در تراز انقلاب اسلامی نیستند و چگونگی پیوند مهدها و آموزش و پرورش برای ایجاد سبک زندگی اسلامی از کودکی بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگسازی سبک زندگی اسلامی را باید از زمان کودکی آغاز کرد خاطرنشان کرد: در این زمینه کوتاهی شده و باید سریعا جبران شود.

زاهدی با اشاره به اینکه اولیای دانش‌آموزان گرفتار مشغله‌های کاری شده و کمتر به سرنوشت فرزندان خود توجه می‌کنند گفت: این موضوع باعث شده دانش‌آموزان بیشتر در فضای مجازی بوده، مشکلات خود را در آنجا پیگیری کرده و در معرض آسیب قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ارتباط بین دختر و پسر در جامعه زیاد شده و اصلا شایسته نظام اسلامی نیست و جای نگرانی وجود دارد افزود: خانواده باید پیوند عاطفی بین پدر و مادر و فرزند خود را افزایش داده و فرزند را از سایر روابط عاطفی و محبت‌های بیرون از خانواده بی‌نیاز کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمبود جدی مشاور در آموزش و پرورش وجود دارد تصریح کرد: این مشاور شامل مربی پرورشی و مشاور خانواده در مدارس می‌شود که حتما باید در یک مدرسه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت و وزارت آموزش و پرورش باید تعداد مشاوران در آموزش و پرورش را افزایش دهد گفت: امروز نیاز جدی مدارس ما وجود مربی پرورشی و تربیتی بسیار خوب برای ارائه مشاوره‌های لازم به دانش‌آموزان و ارتباط و برقراری روابط عاطفی بین خانواده و فرزندان است.

زاهدی با اشاره به اینکه روابط بین آموزش و پرورش و پلیس و آموزش و پرورش و رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد افزود: رسانه‌ها در این زمینه توجه جدی ندارند و باید به کمک آموزش و پرورش و پلیس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بیایند.

وی با بیان اینکه رسانه باید خطراتی را که در بیرون از خانواده و مدرسه یک دانش‌آموز را تهدید می‌کند اطلاع‌رسانی کند اظهار داشت: باید در مدارس در قالب فیلم‌های کوتاه آسیب‌های اجتماعی را به دانش‌آموزان و اولیای آنها آگاه‌سازی کرد.

نظر شما