شناسهٔ خبر: 156807 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیشنهاد عضو هیات رئیسه مجلس به دولت به منظور راه‌اندازی سریعتر کارت‌های الکترونیکی

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس گفت: کارت‌های الکترونیکی و کوپنی کردن کالاهای اساسی بهترین راه‌حل ممکن برای مدیریت در توزیع کالاهای اساسی است.

به گزارش «نماینده»، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره انتقادات مردم از گرانی کالاهای اساسی با وجود تخصیص 14 میلیارد دلار برای واردات آن گفت: چندی پیش وزیر جهاد کشاورزی در جلسه غیرعلنی مجلس حاضر شده و در این باره توضیحاتی ارائه کردند. 

وی افزود: حساسیت مجلس درباره 14 میلیارد دلار تخصیص یافته برای واردات کالاهای اساسی بسیار بالاست و چگونگی واردات و توزیع آن و نحوه رفتار دولت با این موضوع و همچنین هزینه‌کرد این میزان تذکرات و پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌اند.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: وضعیت بد اقتصادی مردم در سال گذشته یکی از رنج‌هایی بود که متوجه دولت و نمایندگان می‌شد؛ این در حالی است که سال 97 سال شاهد نابسامانی‌های مختلف در عرصه اقتصادی و بی‌بندوباری در حیف و میل ارز دولتی و بیت‌المال بودیم. 

وی گفت: سال 97، سال بسیار سختی برای مردم بوده و بدون دلیل هزینه‌های مردم افزایش پیدا کرد که باید با تلاش بیشتر در سال جاری این هزینه‌ها جبران شود. 

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: در سال جاری این حساسیت وجود دارد که دولت در تهیه تأمین و توزیع کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم دقت بیشتری به خرج داده و مانع سوءاستفاده‌های احتمالی شود ضمن اینکه باید توزیع عادلانه‌ای در کالاهای اساسی داشته باشیم.

رنجبرزاده گفت: اگر کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی وارد کشور می‌شود باید تا مرحله نهایی یعنی توزیع آن و قرارگیری در سفره مردم بر اساس همان ارز 4200 تومانی باشد. 

وی گفت: پرونده کارت‌های الکترونیکی و کوپنی کردن کالاهای اساسی بهترین راه‌حل ممکن است و اگر دولت این کار را انجام نمی‌دهد و هر روشی را به کار می‌گیرد باید تلاش شود تا مسیر نگران‌کننده سال گذشته در سال جاری تکرار نشود و امیدواریم آن شرایط تکرار نشود.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی در روند توزیع کالاهای اساسی با ارز تخصیص یافته 4200 تومانی اگر انحرافی را مشاهده کند با قاطعیت آن را دنبال خواهد کرد.

نظر شما