شناسهٔ خبر: 156804 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حسن نژاد: دلار۴۲۰۰تومانی به جیب دلالان رفته است/تخصیص یارانه پنهان قطع شود

حسن نژاد2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه دلار ۴۲۰۰ تومانی به جیب دلالان رفته است و تخصیص یارانه پنهان به تمام بخش‌ها باید از سوی دولت قطع شود.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن‌نژاد، با انتقاد از رویه دولت در تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: با گذشت ۵ ماه از سال ۹۸، دولت صرفا ۴ میلیارد دلار از ۱۴ میلیارد دلار را برای تامین کالاهای اساسی تخصیص داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: البته نحوه تخصیص یارانه پنهان به صورت دلار ۴۲۰۰ تومانی یکی از علل اصلی ایجاد مشکلات متعدد اقتصادی در کشورمان است.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده یکی از راه‌های اساسی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور این است که تخصیص یارانه پنهان به تمام بخش‌ها از سوی دولت قطع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قرار بود که دلار ۴۲۰۰ تومانی در اختیار مردم قرار گیرد تا آنان مشکلی برای تامین کالاهای ضروری خود نداشته باشند، گفت: افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی نشان می‌دهد که دلار ۴۲۰۰ تومانی به جای مردم، به جیب دلالان رفته است و تاثیری در سفره مردم نداشته است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه این روش توزیع دلار ۴۲۰۰ تومانی نتیجه‌ای جز رانت و فساد  نداشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه مجلس در زمان تصویب بودجه، اختیار کامل این موضوع را به دولت داد و بر این اساس دیگر کاری از دست ما ساخته نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما