شناسهٔ خبر: 156798 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جزییات جدید از امتیازبندی نمایندگان برای ورود به کمیسیون‌های مجلس

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به امتیازبندی دوره‌های بعدی کمیسیون‌ها گفت: با این کار بنا داریم کیفیت کمیسیون‌ها را ارتقا داده و از تخصص افراد نهایت استفاده را برده و از رابطه‌بازی جلوگیری کنیم.

به گزارش «نماینده»،اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس مصوبه اخیر هیئت رئیسه درباره تبصره ماده ۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس که به موضوع کمیسیون‌های تخصصی اختصاص داشت، این کمیسیون‌ها امتیاز بندی شده که بر این اساس سوابق اجرایی و تخصص نماینده برای حضور در آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و در دسترس همه نمایندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: باید به صورت دقیق و کارشناسی شده کمیسیون‌های نمایندگان را در دوره بعدی مجلس تعیین کنیم، این در حالی است که 2 سال است در مورد این طرح اقدامات مهم مطالعاتی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و هیأت رئیسه و معاونت قوانین انجام شده و آنها با بسیج همه افکار و نظراتشان بنا دارند تا نمایندگان در دوره آینده مجلس مسیر شفاف و روشنی را برای حضور در کمیسیون ها داشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: بنا داریم تا نمایندگان دوره بعدی مجلس خیلی تحت تأثیر رؤسای شعب تعیین کمیسیون قرار نگرفته و تا حدود زیادی بر اساس رزومه و سوابق تحویلی و مستندات ارائه شده، کمیسیون‌ خود را تعیین کنند.

رنجبرزاده گفت: به دنبال آن هستیم تا هم کمیسیون‌های دوره بعدی مجلس را کیفی‌تر کرده و هم از حضور افراد در کمیسیون‌های نامرتبط کمتر شود برای مثال فردی را سراغ داریم که در کمیسیون انرژی یا کمیسیون کشاورزی که بر اساس مدارک علمی و سوابق اجرایی ضرورتی برای حضور وی در آن کمیسیون‌ها وجود ندارد و بر اساس ارتباطات و دوستی‌ها به کمیسیون‌ها رفته‌اند.

نظر شما