شناسهٔ خبر: 156793 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با وجود تخصیص ارز دولتی و یارانه باز هم کالاهای اساسی گران به‌دست مردم می‌رسد

یوسف داوودی1 نماینده سراب در مجلس گفت: با وجود تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی و حتی تخصیص یارانه مجدد به بعضی از این کالاها اما باز هم کاهش قیمت کالاها در زندگی مردم محسوس نیست.

به گزارش «نماینده»، یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: اگر چه اقداماتی از سوی دولت برای کنترل قیمت‌ها صورت گرفته اما این مسئله در زندگی مردم چندان محسوس نیست و قیمت‌های کالاها به ویژه کالاهای اساسی  آن طور که باید و شاید کاهش نیافته است.

وی افزود: به عنوان مثال در ارتباط با قیمت گوشت در یکی دو ماه گذشته اندکی کاهش یافته اما اگر به چند ماه قبل مراجعه کنیم آیا این قیمت کاهش‌یافته با قیمت آن زمان همخوانی دارد و با وجود این کاهش اما قیمت این کالا با چند ماه پیش فاصله زیادی دارد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ باید دستگاه‌های ذیربط تلاش‌های زیادی را داشته باشند تا قیمت‌ها کالا به گونه‌ای کنترل شود که هزینه‌های مردم با درآمدهای آنان همخوانی داشته باشدو دولت بگونه‌ای باید بازار را تنظیم کند که وضعیت معیشتی برای مردم قابل تحمل باشد.

داودی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی نیز اگر چه اقداماتی را داشته‌اند اما قیمت‌ کالاها آن طور که باید کنترل نشده و قیمت‌ها همچنان برای مردم سنگین است.

وی افزود: 14 میلیارد دلار که بخش قابل توجهی از درآمدهای نفتی ما است در بودجه و تأمین کالاهای اساسی تخصیص یافته تا به این مقدار ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص یابد و جالب اینجاست که علاوه بر این ارز دولتی بعد از واردات کالا به کشور مجدد یارانه دیگری هم برای آن در نظر گرفته می‌شود، اما باز هم کالا گران به دست مردم می‌رسد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ اگر روند واردات و توزیع کالاهای اساسی در کشور درست مدیریت شود و توزیع این کالاهای اساسی عادلانه باشد وضعیت بهتری را شاهد هستیم. این پول و ارز دولتی که برای واردات کالا تخصیص می‌یابد در اصل از آن مردم است و مردم باید رفاه آن را ببرند، اما این کالاها با قیمت مناسب به دست مردم نمی‌رسد.

نظر شما