شناسهٔ خبر: 156779 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تاکیدات رهبر انقلاب به مجلس و دولت برای کاهش فشارهای اقتصادی در دستورکار باشد

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: تاکیدات رهبر انقلاب به مجلس و دولت برای کاهش فشارهای اقتصادی در دستورکار باشد.

به گزارش «نماینده»، جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به دولت برای رفع مشکلات معیشتی، گفت: خانواده‌ها طی سالیان متمادی هزینه‌های تحصیل فرزندان‌شان را پرداخت کردند و حتی بعضی‌ها برای پرداخت این هزینه حتی وام گرفتند و امروز این جوانان به سن اشتغال رسیدند و باید منبع درآمد خانوارها باشند و به خانواده کمک کنند اما شغلی ندارند.

وی افزود: عامل اصلی مشکلات معیشتی امروز نبود شغل است و مشکل اصلی دیگر این است که در کنار بیکاری و نبود شغل ما شاهد افزایش قیمت کالا و خدمات هم هستیم که این مسئله فشار مضاعفی را به خانواده‌ها وارد می‌کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به مجلس و دولت برای کاهش فشارهای اقتصادی به مردم تأکید کردند. سؤال اینجاست که چگونه می‌توان فشار را کاهش داد که به نظر من این کار، کار آسان نیست چون ما با محدودیت در منابع مواجه هستیم و باید به صورت حساب شده وعده دهیم و باید ببینیم در کوتاه مدت و میان مدت چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: مجلس مصوب کرده که حدود 14 میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص یابد. یک دیدگاه معتقد است که این ارز دولتی اختصاص یافته به کالاهای اساسی درست به مردم نمی‌رسد و سود آن به جیب دلالان می‌رود. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دو طرف وقتی در کمیسیون تلفیق پیرامون موضوع فوق‌الذکر بحث می‌کردند به جمع‌بندی خاصی نرسیدند و آنچه مهم است که باید ببینیم راهکار مناسب برای انجام این کار چیست و کارشناسان باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

نظر شما