شناسهٔ خبر: 156771 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تکیه بر مذاکره برابر زورگویان و غفلت از ظرفیت داخلی اشتباه محاسباتی بود

جمشید جعفرپور// رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تجربه با ارزش برجام این باور عمومی را شکل داده که تکیه بر مذاکره در برابر زورگویان و غفلت از ظرفیت‌های داخلی یک اشتباه محاسباتی بوده است.

به گزارش «نماینده»، جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه وزیر امور خارجه اظهار داشت: آقای دکتر ظریف سرمایه ملی کشور است و مردم ما از هر گروه و طیف فکری،‌ همسو با دیدگاه رهبر معظم انقلاب حامی وی در مقابل دسیسه‌ها و تحریم‌های خارجی هستند.

وی افزود: نقدها و اعتراضات داخلی نسبت به راهبردهای دیپلماتیک ظریف، فارغ از میزان اعتبار و صحت آنها، مسئله‌ای از درون خانواده نظام  به حساب می‌آیند و مانع حمایت تمام قد ملت از ایشان در برابر دشمن نمی‌شود.

جمشید جعفرپور با احمقانه خواندن تصمیمات مقامات آمریکایی درباره تحریم وزیر امور خارجه تصریح کرد: این اقدام به لطف خداوند به نفع ایران تمام شده و گفتمان رسمی جمهوری اسلامی را در میان افکار عمومی جهان برجسته‌تر ساخته و وحدت و همدلی داخلی میان مردم ما را نیز تقویت کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه تصریح کرد: تجربه با ارزش برجام این باور عمومی را شکل داده که تکیه بر مذاکره در برابر زورگویان و غفلت از ظرفیت‌های داخلی یک اشتباه محاسباتی بوده و اکنون تنها راهبرد اساسی پیش روی ملت و دولت، مقاومت و تکیه برای توان داخلی است؛ همانطور که مقاومت در برابر استعمار در طول تاریخ ثمرات بسیاری برای ما به ارمغان آورده است.

نظر شما