شناسهٔ خبر: 156770 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

زهرا سعیدی در گفت و گو با «نماینده»:

برخی با پشتوانه پول های فاسد دیگران پا به عرصه انتخابات می گذارند/ شورای نگهبان مانع ورود این افراد شود

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به پشتوانه پول های فاسد و کثیف دیگران پا در این عرصه می گذارند ولی اگر احیانا رای هم بیاورند دیگر نماینده مردم نیستند بلکه وامدار همان صاحبان ثروت هستند.   

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  «نماینده»   درباره هزینه کرد پول‌های فاسد در انتخابات، اظهار داشت:متاسفانه سودای قدرت عده ای، باعث می شود برای رسیدن به آن از هر ابزار و راهی استفاده کنند.  در انتخابات مجلس در دوره های قبل شاهد حضور این قبیل افراد بوده ایم، برخی به پشتوانه پول های فاسد و کثیف دیگران پا در این عرصه می گذارند ولی اگر احیانا رای هم بیاورند دیگر نماینده مردم نیستند بلکه وامدار همان صاحبان ثروت هستند.   
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی باید به طور جدی در این مباحث ورود پیدا کنند ادامه داد: در این شرایط وظیفه شورای نگهبان بسیار مهم است تا مانع ورود این افراد شود، البته عاقبت بخیری در کار نمایندگی خیلی مهم است و مهمترین پیروزی ، پیروزی در  اخلاق است.

سعیدی افزود :همچنین بایستی مراقب بود برخی افراد که خیلی دم از برخورد با پولهای کثیف در انتخابات میزنند مبادا برای تبرئه خودشان باشد و شفافیت در هزینه ها بایستی ملزم شود تا به گفتار نباشد، سیستم انتخاباتی و معیارهای انتخاب در نظام مردم سالار دینی با نظامهای لیبرالی متفاوت است.  
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اظهار تأسف ازهزینه گزاف انتخابات تصریح کرد : تبلیغات پرزرق و برق، هزینه های هنگفت و فریبکاری در تبلیغات از نظر شرعی هم پذیرفته نیست.  
عضو فراکسیون زنان در پایان گفت : البته مردم ما هوشیار هستند و می توانند افرادی که با هزینه های بالا به دنبال کسب قدرت و جاه هستند را تشخیص دهند. 

نظر شما