شناسهٔ خبر: 156761 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد نماینده مجلس از اختصاص ارز دولتی به کالاهایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد

ارز نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: متاسفانه ارز دولتی به کالاهایی تخصیص می‌یابد که امکان تولید آن کالاها و محصولات در داخل وجود دارد.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: مشکلات معیشتی مردم زمانی رفع می‌شود که مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید ‌برطرف شود و حل معضل بیکاری و معیشت مردم در گرو راه افتادن بخش تولید است.

وی افزود: در رابطه با تحریم‌ها باید راهکارهایی برای دور زدن آنها اندیشیده شود و همچنین در عرصه داخل موانع بر سر راه تولید را مرتفع ساخت تا شرایط اقتصادی و معیشتی بهبود یابد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما شاهد نابسامانی در حوزه اجرایی هستیم و این نابسامانی و عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف باعث شده تا تولیدکنندگان و کارآفرینان با مشکلات جدی مواجه باشند و این ناهماهنگی در واقع چوبی است که لای چرخ تولیدکننده گذاشته می‌شود.

سعادت خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بنده تولیدکننده‌ای را می‌شناسم که برای وارد کردن ماشین‌آلات از اداره بازرگانی وزارت کشاورزی نامه داشته، اما وقتی می‌خواهند به وی ارز بدهند به او می‌گویند اداره بازرگانی به اداره صنعت منتقل شده و باید از آنجا نامه بیاوری و مانع‌تراشی‌هایی از این دست برای تخصیص ارز به کالاها و ماشین‌آلات وارداتی موردنیاز تولیدکنندگان را با موانع مختلف و مشکلات متعدد مواجه می‌کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: وجود این موانع بر سر راه این تولیدکنندگان برای واردات ماشین‌آلات موردنیازشان در حالی است که ارز دولتی به کالاهایی تخصیص می‌یابد که امکان تولید آن کالاها و محصولات در داخل وجود دارد اما تحت عنوان کالای اساسی با ارز دولتی به کشور وارد می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما