شناسهٔ خبر: 156757 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اصلاح‌طلبان در عملکرد ضعیف دولت شریک هستند/ باید پاسخگو باشند

علی اکبر کریمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تحت هیچ شرایطی حاضر نبودند که عملکرد دولت را نقد و نفی کنند، گفت: آنها باید بپذیرند که در مجموعه عملکرد ضعیف دولت شریک هستند.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر کریمی، با اشاره به اینکه ضعف عملکرد دولت در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در سبد رأی اصلاح طلبان تأثیرگذار خواهد بود، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم در شرایط فعلی گرانی افسار گسیخته و کمبود کالاهای اساسی است که صرفاً ۲۰ درصد از این مشکلات ناشی از تحریم‌های دشمنان است و ۸۰ درصد مشکلات به ضعف عملکرد دولتمردان و تصمیمات اشتباه آنان باز می‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه دولت در ایجاد این شرایط اسف‌بار اقتصادی دخیل است، ادامه داد: تصمیم دولت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی به شدت باعث افزایش قیمت دلار شد و گرانی افسار گسیخته‌ای را ایجاد کرد اما این عملکرد و دیگر اقدامات اشتباه دولت همواره مورد تأیید اصلاح طلبان بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه اصلاح طلبان تحت هیچ شرایطی حاضر نبودند که عملکرد و تصمیمات اشتباه دولت را نقد و نفی کنند، تصریح کرد: بر این اساس، اصلاح طلبان باید بپذیرند که در مجموعه عملکرد ضعیف دولت شریک هستند.

کریمی با اشاره به اینکه ضعف عملکرد دولت تا حد زیادی باعث کاهش سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات شده است، ادامه داد: طی ماه‌های اخیر شخصیت‌های اصلاح‌طلب در مواضعشان تغییر ایجاد کرده‌ و پروژه عبور از دولت و شخص روحانی را دنبال می‌کنند به گونه‌ای که برخی از آنان بحث تغییر در دولت را مطرح کردند تا سرمایه اجتماعی خودشان را حفظ کنند اما واقعیت غیر قابل انکار این است که مشکلات و فشارهای اقتصادی کشور بسیار  زیاد است و همه کسانی که از دولت حمایت کرده‌اند، در ایجاد آن سهیم هستند و نمی‌توانند از این واقعیت فرار کنند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان باید پاسخگوی افکار عمومی باشند، تصریح کرد: مواضع تند و تیز این روزهای برخی از اصلاح‌طلبان علیه دولت صرفاً به دلیل آن است که ما در آستانه انتخابات قرار داریم اما آنان باید بر این مسئله واقف باشند که مردم اتخاذ این مواضع در آستانه انتخابات را منفعت‌طلبی جریان اصلاحات تلقی می کنند.

نماینده مردم اراک متذکر شد: سال گذشته که مردم بیش از امروز تحت فشار شدید اقتصادی بودند، انتظار می رفت که شخصیت‌های جریان اصلاح طلب مواضعی را علیه عملکرد دولت اتخاذ کنند اما آنان بی چون و چرا از دولت حمایت می‌کردند و حاضر نبودند که کوچکترین نقدی به دولت کنند.

کریمی با بیان اینکه به نظر می رسد که این ژست منتقد و مخالفی که شخصیت های اصلاح طلب علیه دولت می گیرند، بیشتر برای آن است که حساب خود را از دولت روحانی جدا کنند و این اقدام صرفا کارکرد تبلیغاتی و انتخاباتی دارد، خاطرنشان کرد: البته مردم با هوشیاری و آگاهی این ژست سیاسی، تبلیغاتی و انتخاباتی را نمی پذیرند و مواضع صادقانه افراد، گروه ها و احزاب سر بزنگاه ها مورد توجه مردم قرار می گیرد و از همه گروه‌ها و شخصیت‌های جریان اصلاح طلب انتظار می رود که با مردم صادق باشند و واقعیت ها را بپذیرند.

نظر شما