شناسهٔ خبر: 156752 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: افزایش اقتدار نیروهای مسلح در اقتصاد تاثیر مثبت دارد

جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اقتدار در جمهوری اسلامی برپایه حمایت مردمی است گفت: جو روانی افزایش اقتدار ایجادشده توسط نیروهای مسلح، در اقتصاد، سیاست و جامعه‌شناسی تأثیر مثبت دارد.

به گزارش «نماینده»، محمد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر افزایش اقتدار جمهوری اسلامی در فرایند داخلی اقتصادی و بهبود روند بازار گفت: وقتی کشورهای قوی که احساس قدرت بیشتری دارند مانند ابرقدرت‌ها به کشورهای ضعیف فشار می‌آورند آن کشورها عقب‌نشینی کرده و ابرقدرت‌ها به این نتیجه می‌رسند که می‌توانند باج‌خواهی متعدد و بیشتری داشته باشند و خواسته‌های دیگری را مطرح کنند که در نهایت این عقب‌نشینی، کشورهای ضعیف را به سمت ذلت خواهد برد.

وی افزود: در طول تاریخ ندیده‌ام که ملتی تن به ذلت بدهد و باقی مانده و موفق باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: کشورهای ابرقدرت با کشوری که قدرت نظامی کمتری نسب به دیگران دارد زور بیشتری می‌گویند ولی کشورهایی که مقاومت و ایستادگی خوبی از خود نشان داده‌اند منجر به عقب‌نشینی کشورهای ابرقدرت‌ها خواهد شد و ابرقدرت‌ها هم برای آنها احترام قائل خواهند شد و اتفاقاً آن کشورهای قوی ممکن است پای میز مذاکره رفته و امتیاز هم بدهند.

جمالی نوبندگانی با اشاره به برجام و مسائل منطقه‌ای افزود: وقتی با جمهوری اسلامی درباره برجام مذاکره را آغاز کردند ما غنی‌سازی 20 درصد انجام می‌دادیم و وقتی غربی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند جمهوری اسلامی آنها اعلام کرد که به وضعیت قبل بازمی‌گردد و این اراده قوی را هم به طرف مقابل نشان داد که در این بازگشت تردیدی نخواهیم کرد و هرچه را که می‌گوییم عمل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اگر ما پهپاد آمریکایی را ساقط نمی‌کردیم شانس حمله این کشور به ما خیلی زیاد بود اما آنها دیدند که اراده جمهوری اسلامی بسیار قوی بوده و تجهیزات بسیار مناسبی دارد که فقط با یک موشک، پهپاد فوق‌ سری آمریکایی را در ارتفاع 51 هزار پایی مورد اصابت قرار دادیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کشورهای منطقه بعد از ساقط کردن پهپاد آمریکایی به جمهوری اسلامی اعلام کردند که ما با شما مشکلی نداریم و حاضریم روابط دیپلماتیک‌مان را با تهران برقرار کنیم.

جمالی نوبندگانی گفت: اقتدار در جمهوری اسلامی برپایه حمایت مردمی است زیرا نظام جمهوری اسلامی را مردم به وجود آوردند.

وی افزود: دشمن به دنبال تضعیف پایه‌های اعتماد در جامعه ایران است ولی قطعاً جو روانی ایجاد شده علیه ایران را به سمتی خواهیم برد که علیه آنان به کار گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت: جو روانی افزایش اقتدار ایجادشده توسط نیروهای مسلح در اقتصاد، سیاست و جامعه‌شناسی در همه امورات تأثیر مثبت خواهد داشت.

نظر شما