شناسهٔ خبر: 156727 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

چمران در گفت‌وگوبا «نماینده»:

باید پول کثیف از چرخه انتخابات ها حذف شود

مهدی چمران چمران گفت: باید این پول های کثیف از چرخه انتخابات ها حذف شود تا بتوان یک انتخابات سالم و درستی برگزار بشود و از این انتخابات سالم نمایندگانی انتخاب بشوند که دلسوز مردم باشند و نه کسانی که فقط به فکر جیب و منافع خود باشند.

مهدی چمران فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار «نماینده»، اظهار داشت: اصول یک نماینده مجلس این است که آن شخص باید یک نماینده واقعی مردم باشد و خواسته های آنها را برآورده سازد. اما اگر بخواهد برای اهداف دیگر نماینده مجلس شود و فقط منافع خود را دنبال کند این کار نه درست و نه مناسب است بلکه خیانت است.

این عضو سابق شورای شهر با بیان اینکه این سوءاستفاده ها منحصر به کشور ما نیست، بلکه در سراسر دنیا وجود دارد. گفت:در آمریکا نامزدهایی هستند که برای رسیدن به قدرت خرج های زیادی می کنند و حتی می خواهند با پول مردم را پای صندوق های رای بکشانند که متاسفانه این رویه در کشور ما هم دیده می شود.

چمران تصریح کرد: کسانی یا جریاناتی با هزینه های کلان می خواهند  به مقام و قدرت برسند و آنها بعد از رسیدن به آن جایگاه درصدد جبران هزینه ها هستند. به همین علت است که دنبال قدرت می روند، چون قدرت ثروت می آورد و بالعکس ثروت هم قدرت می آورد پس اینها دو یک روی سکه اند.

وی تاکید کرد: باید این پول های کثیف از چرخه انتخابات ها حذف شود تا بتوان نمایندگانی را انتخاب کرد که دلسوز مردم باشند و نه کسانی که فقط به فکر جیب و منافع خود باشند.

چمران با اشاره به این مورد که نباید به کسانی که پول و قدرت دارند رای بدهیم بیان داشت: نباید کسانی نماینده مردم شوند که در طول نمایندگیشان هم یک بار سراغ مردم نمی روند و در طول این دوره به فکر خود و جریان خود هستند.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بعضی از این عدم تخصص ها باعث  مشکلات کشور شده است که امروز مردم با چنین مشکلات اقتصادی و سیاسی روبه رو هستند و متضرر اصلی این ماجرا هم خود مردمی هستند که به این افراد بی تخصص رای داده اند.

وی در پاسخ به این سوال که اهداف کسانی که از صاحبان قدرت و ثروت استفاده می کنند چیست؟ بیان داشت: فکر کنم عده ای احساس تکلیف می کنند که پای در این کارزار می گذارند و به قول یکی از دوستان که گفته بود که می توانند یک بار هم احساس تکلیف نکنند و آن چیزی که زبانی مطرح می کنند بحث خدمت است اما ان شا الله هم در عمل هم همین طور باشند و نه فقط هدف و غایتشان رسیدن به قدرت و ثروت باشد.

چمران ادامه داد: اما عده ای هستند که واقعا دلسوز و خدمت گذار مردم هستند و واقعا می خواهند برای مردم کاری انجام بدهند و اگر هزینه و تلاشی هم انجام می دهند فقط برای آبادی و سربلندی این کشور است.

وی در پایان گفت: ان شاالله کسانی که نامزد می شوند فقط با نیت آبادی و رفع مشکلات مردم بیایند و نه با نیت این که قدرت و یا ثروتی کسب کنند و نه با نیت این که اقوام و آشنایان خود را به سر کار بیاورند باشد ولی متاسفانه امروز چنین چیزی در بین نمایندگان مجلس مشاهده می شود.

نظر شما