شناسهٔ خبر: 156725 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجسمه ملک‌المتکلمین در پارک‌شهر گم شد

مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مجسمه ملک‌المتکلمین در پارک‌شهر گم شده است،‌گفت: باید مسؤولان شهرداری دستور فوری برای پیگیری موضوع بدهند.

به گزارش «نماینده»، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در تذکری که به مناسبت سالروز مشروطه بیان داشت اظهار کرد:‌ در همه شهرها خانه مشروطه داریم به غیر از تهران و در شورای شهر دوم قرار بود خانه مدرس تملک شود اما این موضوع محقق نشد و بودجه برای خانه نصیرالدوله اختصاص یافت.

وی افزود: پس از آن در شورای شهر تملک خانه بهبهانی مورد  توجه قرار گرفت ولی این مسئله نیز به نتیجه‌ای محقق نشد در حالی که بهبهانی اولین فردی بود که در موضوع مشروطه ترور شد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سرانجام در شورای شهر چهارم منزل مدرس تملک شد و آن زمان خانه شیخ‌فصل‌الله نوری در همان حوالی بود و سبب بلاتکلیف ماندن آن شد.

وی خاطرنشان کرد: جنبش مشروطه از تهران شروع شد و این مسئله درست نیست که هیچ فضایی برای این موضوع مهم در پایتخت نداشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه خانه نصیرالدوله که بیش از 1800 متر است در اختیار نهادی قرار دارد گفت:‌این خانه می‌تواند به عنوان خانه مشروطه نامگذاری شود سند اول و اساسنامه مشروطه در این خانه نوشته شده و بهتر است خانه نصیرالدوله تملک شود.

مسجدجامعی در ادامه در ارتباط با  میدان حسن‌آباد گفت: مرمت این میدان می‌تواند جهت بهتر شدن پیگیری شود. مجسمه ملک‌المتکلمین در این میدان قرار داشت ولی پس از مدتی به پارک‌شهر انتقال یافت و اکنون می‌گویند که گم شده است که باید دستور سریع برای پیگیری این قضیه داده شود.

وی خاطرنشان کرد:‌در منطقه کن تنها پل تاریخی آن به ثبت ملی رسید ولی متأسفانه در سیل اخیر این پل آسیب دید و باید برای مرمت و ترمیم آن از سوی شهرداری منطقه اقدامی فوری صورت گیرد.

نظر شما