شناسهٔ خبر: 156704 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تشکیل وزارت بازرگانی هزینه‌بر است/بااین اقدام مشکلات بیشتر می‌شود

پورمختار// عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: تشکیل وزارت بازرگانی هزینه بسیار سنگینی را به کشور تحمیل خواهد کرد و از سوی دیگر زمان‌بر است.

به گزارش «نماینده»، محمدعلی پورمختارعضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس،  درباره تشکیل وزارت بازرگانی گفت: قطعا ما به بازرگانی قوی نیاز داریم اما این موضوع الزاماً به معنای تشکیل وزارت بازرگانی نیست.

وی افزود:شاید در یک شرایط متعادل و منطقی و بدون وجود مشکلات اقتصادی بتوان وزارتخانه‌ای را تفکیک و یا ادغام کرد اما در شرایط کنونی و با وجود مشکلات عدیده اقتصادی،  تشکیل وزارت بازرگانی هزینه بسیار سنگین را به کشور تحمیل خواهد کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکیدکرد: از سوی دیگر تشکیل وزارت بازرگانی اختلافات زیادی را بین وزارتخانه‌های صنعت،  معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی ایجاد خواهد کرد چرا که ممکن است وزارت بازرگانی اجازه واردات کالایی را دهد که به آن کالاها نیاز نداشته باشیم که این مسئله منجر به متضرر شدن تولید داخلی می‌شود.

پورمختار با اشاره به صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه با تشکیل وزارت بازرگانی ظرف یک هفته مشکلات اقتصادی حل می‌شود، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی نه تنها مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را افزایش می‌دهد و آن کارآمدی مدنظر رئیس جمهور با این اقدام محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی حداقل یک سال طول خواهد کشید، خاطر نشان کرد: پس از تشکیل این وزارتخانه باید وزرا و معاونانش تعیین شوند و از سوی دیگر تعیین وظایف این وزارتخانه زمان بر است و به عمر این دولت نمی‌رسد.

نظر شما