شناسهٔ خبر: 156703 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«سازمان بازرگانی» با مصوبه شورای هماهنگی سران قوا تشکیل می‌شود

حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از موافقت شورای هماهنگی سران قوا با تشکیل سازمان بازرگانی در زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی چندین بار از سوی دولت به مجلس ارائه شد اما نمایندگان مجلس در شرایط فعلی تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت معدن تجارت را به صلاح ندانستند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اخیرا طرحی را مبنی بر انتزاع بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از این وزارتخانه و ادغام آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت را در جلسه سران قوا سه قوه مطرح کرد. بر این اساس بخش بازرگانی از وزارت جهاد منقطع و در وزارت صنعت ادغام می‌شود که این پیشنهاد در جلسه سران قوا تصویب شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی سران قوا مقرر شد سازمان بازرگانی به صورت خاص تحت عنوان قائم مقام حوزه بازرگانی در وزارت صنعت تشکیل شود و تمام امور مربوط به بازرگانی در این بخش ساماندهی گردد.

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز این خبر را تایید کرد و اظهار داشت: بر اساس قانون انتزاع مباحث مربوط به بازرگانی محصولات کشاورزی از وزارت صنعت جدا شده و به وزارت کشاورزی الحاق شده بود اما دولت از شورای هماهنگی سران سه قوه مصوبه‌ای گرفت که بر اساس آن بخش بازرگانی از وزارت جهاد تفکیک شد و مجدداً به وزارت صنعت معدن تجارت بازگشت.

نظر شما