شناسهٔ خبر: 156698 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ورود دیوان عدالت اداری به موضوع شورایاری‌ها/ شورای عالی استان‌ها به مجلس طرح دهد

کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس با اشاره به ورود دیوان عدالت اداری به موضوع شورایاری‌ها و برگزاری انتخابات آن گفت: در قانون چیزی به عنوان شورایاری‌ها نداریم و باید شورای عالی استان‌ها طرحی در این باره به مجلس ارائه کند.

به گزارش «نماینده»، محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، درباره انتخابات شورایاری‌ها گفت: در قانون چیزی به عنوان ساز و کار شورایاری‌ها وجود ندارد. 

وی با تاکید بر اینکه باید شورای عالی استان‌ها درباره شورایاری‌ها نظر خود را اعلام کند، افزود: شورای شهر تهران با رئیس‌جمهور درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در پایتخت مذاکراتی داشته است و آنها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود. 

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای شورای شهر تهران به رئیس جمهور اعلام کرده‌اند که چون شهر تهران وسیع است و امکان نظارت بر آن و برخی امورات محلی وجود ندارد باید هر چه سریعتر انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود.

کولیوند اظهار داشت: تایید صلاحیت نامزدهای شورایاری‌ها در حالی از سوی شورای شهر تهران انجام شد که اصولا چنین امکانی و قانونی وجود ندارد و اگر نامزدهای انتخابات شورایاری‌ها به روند کار اعتراض داشته باشند اعضای شورای شهر تهران نمی‌توانند به این اعتراضات رسیدگی کنند.

وی افزود: دیوان عدالت اداری درباره موضوع شورایاری‌ها ورود کرده و در حال بررسی موضوع انتخابات شورایاری‌ها است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: ورود مجلس به انتخابات شورایاری‌ها به تنهایی میسر نیست و باید شورای عالی استان‌ها طرحی را برای اصلاح این روند و وضعیت تعیین تکلیف انتخابات شورایاری‌ها به مجلس ارائه کند. 

نظر شما