شناسهٔ خبر: 156697 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اقتدار باعث بهبود وضعیت اقتصادی می‌شود

ساداتی نژاد/2 نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: تجربه نشان داده که هر جا کشورمان توانسته اقتدارش را به نمایش بگذارد، در اقتصاد نفع برده است، یعنی برخلاف آنهایی که تصور می‌کنند اگر ایران اقتدار خود را کنار بگذارد و پای میز مذاکره بنشیند، وضعیت بهتر می‌شود.

به گزارش «نماینده»،سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی، درباره تأثیر افزایش اقتدار جمهوری اسلامی در فرایندهای داخلی اقتصاد و بهبود روند بازار گفت:‌ اقتدار با اقتصاد حلقه وصلی دارند و نمی‌توان آن را از یکدیگر جدا کرد و وقتی آمریکا می‌گوید من اقتصاد اول دنیا هستم، نشان دهنده آن است که قدرت اول هم هست. 

وی افزود: آمریکا با قدرت و تسلط به اقتصاد برتر دنیا رسیده است. دوشیدن عربستان مانند گاو شیری به آن دلیل است که ایالات متحده اقتدار دارد و بر همین اساس، اعلام کرده که من حافظ سعودی‌ها هستم و باید اعراب پول بدهند. 

وی تصریح کرد: اقتصاد و اقتدار با یکدیگر اتصال عجیبی دارد که البته حلقه بعدی آن، اتصال به موضوع علم است، زیرا کشوری که علم و فناوری دارد قطعا اقتدار هم خواهد داشت ووقتی کشوری که اقتدار دارد، اقتصادش هم عالی است و همه این موارد به یکدیگر متصل هستند. 

وی تصریح کرد: تجربه چهل سال اخیر در کشور مان نشان داده که هر جا جمهوری اسلامی توانسته اقتدارش را به نمایش بگذارد، در اقتصاد نفع برده است و برخلاف آنهایی که تصور می‌کنند اگر ایران اقتدار خود را کنار بگذارد و پای میز مذاکره بنشیند، وضعیت بهتر می‌شود، این در حالی است که مذاکره ذلت‌بار معنا ندارد و هر جا که پای میز مذاکره ذلت‌بار نشسته‌ایم ضرر کرده‌ایم و وضعیت معیشت کشور و اقتصادمان آشفته شده است، ولیکن از مذاکره هم نمی‌هراسیم.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در مذاکرات برجام توافقاتی را با شعار بهبود زمین و هوا و دریا و سیب و گلابی و آب انجام شد، که البته وضعیت بغرنج فعلی نتیجه آن مذاکرات است. 

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری به نخست‌وزیر ژاپن می‌گوید که نه پیام ترامپ و آمریکا را به عنوان کشور اول دنیا دریافت می‌کنم و نه پیامی به او می‌دهم، معنایش آن است که ترامپ عددی نیست و سپس سپاه پاسداران اقتدار جمهوری اسلامی را عیناً به ایالات متحده آمریکا نشان داده و پهپاد متجاوز 200 میلیون دلاری و فوق پیشرفته آمریکایی را ساقط کرد که این اقدام، تفسیر عملی کلام رهبر انقلاب به عنوان امام جامعه توسط سپاه به عنوان بازوی ولایت نشان داده شد که بعد از آن بازار ارز ثبات خوبی پیدا کرد. 

ساداتی‌نژاد افزود: بهبود اقتصاد کشور بعد از نشان دادن اقتدار، معنایش آن است که تجاوز قدرت اول دنیا را نابود کردیم و چند کشور کوچک حوزه خلیج فارس حواس خود را جمع کرده‌اند. 

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار همواره برای آمریکایی‌ها پیام داشته و دارد و قطعاً اقتدار آرامش اقتصادی را هم در پی خواهد دارد.

وی گفت: کشوری که مقتدر نیست، در حوزه اقتصاد وضعیت مناسبی ندارد و لذا این مسیر کاملاً روشن و مشخص است. 

نظر شما