شناسهٔ خبر: 156696 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مدیریت پارک جنگلی سرخه حصار به شهرداری تهران سپرده می‌شود

سرخه حصار تفاهم نامه «واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی، جنگلکاری‌ها و اراضی مستعد جنگلکاری» بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران منعقد می‌شود.

به گزارش «نماینده»،تفاهمنامه «واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی، جنگلکاری‌ها و اراضی مستعد جنگلکاری» به منظور حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور بین وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی محمود حجتی - وزیر جهاد کشاورزی- و شهرداری تهران به نمایندگی پیروز حناچی - شهردار تهران - منعقد می شود. 

موضوع این تفاهمنامه فراهم کردن مقدمات اجرای مدیریت بهره‌وری پارک‌های جنگلی، توسعه فضای سبز و جنگل کاری در اراضی مستعد و مراقبت و نگهداری از جنگل کاری‌های موجود تحت مالکیت سازمان جنگل‌ها و اداره کل منابع طبیعی استان تهران است همچنین مفاد این تفاهمنامه شامل جنگلکاری و فضای سبز سنواتی که توسط شهرداری تهران در اراضی ملی ایجاد شده است، می شود. 

براساس مفاد این تفاهمنامه، مدیریت پارک جنگلی سرخه حصار به شهرداری تهران واگذار خواهد شد و شهرداری منطقه 13 می تواند براساس این تفاهمنامه و قبل از انعقاد قرارداد بودجه اجرایی مورد نیاز پارک سرخه حصار را از مراجع مربوطه پیگیری کند. 

همچنین پیرو توافق انجام شده مقرر شد شهرداری تهران به جای ساختمان نیمه‌کاره احداثی در بوستان جنگلی یاس، متعاقب هماهنگی با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ساختمانی را به عنوان جایگزین و معوض آن (از اموال متعلق به شهرداری تهران) به آن مجموعه تحویل دهد. 

گفتنی است براساس این تفاهمنامه در قالب تعهدات دو جانبه، شهرداری تهران مسئولیت تدوین طرح برای نگهداری از مراتع و جنگلکاری‌ها و سازمان مراتع مسئولیت ارائه شفاف حدود و ثغور اراضی ملی به همراه نقشه و مستحدثات آن را بر عهده گرفتند.

تفاهمنامه واگذاری مدیریت پارک های جنگلی، جنگلکاری ها و اراضی مستعد جنگلکاری در روزهای آینده منعقد خواهد شد.

نظر شما