شناسهٔ خبر: 156669 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روایت پورابراهیمی از جلسه کمیسیون اقتصادی؛

دژپسند: پولشویی در اقتصاد ایران وجود ندارد

پورابراهیمی// عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی پولشویی در اقتصاد ایران وجود ندارد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی، در تشریح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان در جلسه امروز این کمیسیون حاضر شد.

وی با اشاره به اینکه بنده هم یکی از سوال کنندگان از وزیر اقتصاد بودم، ادامه داد: این سوال درباره اظهارنظر اخیر ظریف وزیر امور خارجه درباره پولشویی بود و وی گفته بود که پولشویی در اقتصاد ایران وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: سوال بنده از دژپسند این بود که آیا وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان رئیس شورای عالی مبارزه با پولشویی مطلب و سندی درباره اظهارنظر ظریف دریافت کرده است، یا خیر و آیا پولشویی در اقتصاد ما وجود دارد یا خیر.

پورابراهیمی متذکر شد: طبق گفته دژپسند نزدیک به دو هزار پرونده پولشویی را آنان دریافت کرده و مبارزه با ۱۷۰ پرونده در این زمینه را آغاز کرده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دژپسند در این جلسه به صورت رسمی اعلام کرد که هیچ گونه موضوعی در مورد اظهارنظر ظریف پیرامون پولشویی به ما ارجاع نشده است و چنین موضوعی را در دستور کار نداشته ایم.

وی بیان کرد: بنده از وزیر امور اقتصاد و دارایی درخواست کردم گزارش کامل شورای عالی مبارزه با پولشویی به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی ارائه شود و قطعا پس از آنکه این گزارش به دست ما برسد، سوال خود را از وزیر امور خارجه مطرح خواهم کرد تا مشخص شود ظریف بر اساس چه مستنداتی درباره وجود پولشویی در اقتصاد ایران صحبت کرده است.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: طبق گفته پولشویی در اقتصاد ایران وجود ندارد و در موارد معدودی که وجود داشته به موقع رسیدگی و برخورد لازم صورت گرفته است.

نظر شما