شناسهٔ خبر: 156638 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خضری: مجلس حامی شفافیت و حذف امضاهای طلایی حوزه بهداشت و تفحص از تخصیص ارز دارویی است

رسول خضری/43 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تخصیص یک میلیارد و 300 میلیون‌ دلار به دارو و واردات کابل برق به جای استنت قلب گفت: از اقدامات فسادزای وزیر بهداشت و حذف امضاهای طلایی و تفحص از تخصیص ارز به دارو حمایت می کنیم.

به گزارش «نماینده»،  رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره ارز تخصیص‌ داده‌شده برای واردات داور و تجهیزات پزشکی به نرخ 4200 تومان و فروش در بازار آزاد، گفت: به دلیل پیگیری‌های وزارت بهداشت درباره فسادهای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قابل تقدیر است؛ چراکه او در راستای شفاف‌سازی قدم‌هایی برداشته است.

وی افزود: در حوزه تخصیص ارز 4200 تومانی به داور و کالاهای اساسی مشکلات جدی وجود دارد و متاسفانه شنیده‌ها حاکی است که مدتی سرور اصلی و نرم‌افزار ویژه این‌کار که این بحث را مدیریت می‌کرد، به خارج از کشور منتقل شده و مجددا به کشورمان بازگشت که این موضوع نگران‌کننده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر بهداشت علی‌رغم تهدیدهای بسیار، جرات به خرج داده و به دنبال مبارزه با مافیای دارو و تجهیزات پزشکی است، ولی مجلس در کنار وزرای صالح و صادق است و به آنها برای شفافیت و مبارزه با فساد کمک خواهد کرد.

خضری گفت: یک میلیارد و 300 میلیون‌ دلار در حوزه ارز به واردات دارو تخصیص داده شده است، این درحالی است که متاسفانه به نام استنت قلب، کابل برق وارد شده است.

وی افزود: ارز 4200 تومانی برای واردات داروهای ویژه و خاص بیماران نادر و سرطانی تخصیص پیدا کرده بود و چون نیازمندان این داروها از خانواده‌های مستضعف و عضو کمیته امداد و بهزیستی هستند و باید به آنها توجه ویژه‌ای شود، اما فشار وارده به دلیل نبود دارو و یا گران بودن آن برای مردم دغدغه‌مند است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس پشتیبان وزیر بهداشت در راستای شفاف‌سازی است.

خضری خاطرنشان کرد:‌ مبارزه را فساد و مافیا و ایجاد شفافیت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ما را به سمتی خواهد برد که دیگر کسی نتواند در این حوزه قدم خلاف بردارد و در حوزه دارو و تجهیزاتی که جامعه به آن نیازمند است، اعتماد جامعه را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

نظر شما