شناسهٔ خبر: 156617 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تصمیم جدید کمیسیون شوراها درباره جرایم رانندگی

جریمه رانندگی 43 سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات جلسه عصر روز گذشته (یکشنبه 6 مرداد) کمیسیون متبوعش، گفت: بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار این کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: اعضای کمیسیون در جلسات گذشته تا ماده 12 طرح مذکور را اصلاح کرده بودند و بقیه موارد آن را نیز امروز با حضور نماینده شورای نگهبان اصلاح شد و اکنون باید طرح مذکور در جلسه علنی پارلمان بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح یکی از اصلاحات انجام شده در این جلسه، گفت: پیش از این 15 روز قبل از روز رای گیری فعالیت تبلیغات انتخاباتی مناسب دیده شده بود اما باتوجه به حذف شدن استانی بودن انتخابات این 15 روز به 8 روز پیش از رای گیری تغییر کرد.

سلیمی در تشریح دستورکار دیگر این جلسه خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان خواستار اعمال ماده 234 آئین نامه داخلی مجلس درباره اجرای ناقص ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بود. براساس قانون جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از مردم اخذ می‌شود باید به خزانه‌داری رفته و از آنجا توسط سازمان برنامه و بودجه برای راهداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی تخصیص دهد.

وی اضافه کرد: در حقیقت باید 60 درصد مبلغ اخذ شده تحت عنوان جریمه به راهداری‌ها و شهرداری‌ها، 15 درصد برای پلیس راهنمایی و رانندگی و 5 درصد نیز برای فرهنگسازی درباره فرهنگ راهنمایی و رانندگی تخصیص داده شود. طبق بررسی‌های انجام شده سهمی که در اختیار ارگان‌ها تاکنون قرار گرفته بسیار ناچیز است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تاکید کرد: با توجه به آمار تصادفات جاده ای و مرگ و میر افراد در جاده‌ها و راه‌های کشور این اعتبارات در بودجه سنواتی راهداری‌ها و پلیس دیده شده اما متاسفانه تاکنون کمتر از 10 الی 15 درصد تخصیص یافته است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کمیسیون مقرر شد هفته آینده طبق ماده 118 برنامه ششم توسعه گزارشات از سازمان برنامه و بودجه درباره تخصیص اعتبارات در این زمینه گرفته شود، تصریح کرد: راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری نیز گزارشات خود را در اختیار کمیسیون قرار دهند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نظر شما