شناسهٔ خبر: 156610 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها علیرغم ثابت ماندن حقوق کارمندان

عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس می‌گوید حقوق کارمندان و دستمزد کارگران در سال جاری رشد چندانی نداشت اما قیمت‌ها سرسام آور افزایش پیدا کرد، در صورت ادامه این روند مجلس به موضوع ورود می‌کند.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس با انتقاد از بی‌ثباتی قیمت کالاهای موجود در بازار، گفت: در ماه‌های اخیر بی ثباتی قیمت‌ کالاها مشکلات عدیده‌ای برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده که می‌توان این مشکلات و نابسامانی‌ها را ناشی از مدیریت ضعیف دانست.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید نقش واسطه‌ها را در افزایش قیمت کالاها نادیده گرفت، افزود: اگرچه قیمت تمام شده برخی کالاها در ماه‌های اخیر افزایش چندانی نداشته اما با اجناس با نرخ‌های چند برابری به بازار عرضه می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه باید درباره پرداخت یارانه‌های پنهان و ... توضیحات کافی را ارائه دهد، اظهار کرد: نوسانات قیمت به قدی زیاد است که بهای خودرو در عرض چند روز از ۴۵ میلیون تومان به ۵۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و هیچ فردی نیز بابت این موضوع پاسخگو نیست، حقوق کارمندان و دستمزد کارگران در سال جاری رشد چندانی نداشت اما قیمت‌ها سرسام آور افزایش پیدا کرد.

مسئولان اقتصادی کشور در خواب هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مجلس در جلسات علنی و غیرعلنی ساماندهی قیمت‌ها و کاهش بهای کالاها در بازار را پیگیری می‌کند، اضافه کرد: مسئولان اقتصادی کشور در خواب هستند یا برای ساماندهی امور غفلت می‌کنند در نتیجه روز به روز بر قیمت‌ها افزوده می‌شود.
حمایت از تولید ملی در گرو رضایت مردم از تولیدات است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه باید هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند تا مردم بتوانند نیازهای خود را تامین کنند، ادامه داد: اگرچه حمایت از تولید ملی یکی از اولویت ها است اما این امر در صورتی محقق می‌شود که نیاز مصرف کننده داخلی نیز تامین شود و مردم راضی باشند.

عباسی تصریح کرد: اگرچه حمایت از صنعت خودرو به منزله حمایت از مردم است اما مجلس با هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای تعارف ندارد و در صورت قصور و کوتاهی با آنها برخورد می‌کند.

ورود مجلس به موضوع افزایش قیمت کالاها

سخنگوی هیات رئیسه مجلس بیان کرد: تمام وزارتخانه‌ها باید درباره مسائلی مانند تولید، قیمت‌گذاری و... سیاست‌هایی اتخاذ کنند تا قیمت‌ها روند کاهشی پیدا کند در غیر این صورت مجلس ورود می کند.

نظر شما