شناسهٔ خبر: 156600 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام سلیمی در گفت‌وگو با «نماینده»:

کسانی که هزینه های میلیاردی در انتخابات میکنند به دنبال کاسبی از نظام و مردم هستند/ نقش پول های کثیف در انتخابات شهرهای کوچک بسیار برجسته است

علیرضا سلیمی2 نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منشاء بسیاری از پول هایی که در انتخابات هزینه میشود مشخص نیست گفت: این افراد قصد خدمت به مردم را ندارند و قطعاً به دنبال کاسبی از نظام و مردم هستند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «نماینده»  درباره هزینه کرد پول‌های فاسد در انتخابات، اظهار داشت:متاسفانه باید اذعان کرد که منشاء بسیاری از پول هایی که در انتخابات هزینه میشود مشخص نیست و کسانی که هزینه های میلیاردی در انتخابات میکنند قصد خدمت به مردم را ندارند و قطعاً به دنبال کاسبی از نظام و مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی باید به طور جدی در این مباحث ورود پیدا کنند ادامه داد: در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که پول در انتخابات تعیین کننده باشد.

سلیمی افزود: معمولا کسانی آلوده به این مباحث میشوند که اعتقادی به مبانی نظام، امام و رهبری، شهدا ندارند. اینها فریبکارانی هستند که خود را انقلابی نشان میدهند، ولی  در واقع این افراد با نظام و اسلام همراه نیستند؛ حتی اگر ببینند که منافعشان در حمایت از سلطنت طلبان است از آنها حمایت خواهند کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اظهار تأسف از اینکه افرادی اعتراف کرده اند که دو میلیارد در تهران هزینه کرده اند برای اینکه فقط در لیست قرار بگیرند، این پرسش را مطرح کرد که: این پول ها از کجا آمده است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با اشاره به هزینه های گزاف انتخاباتی در شهرهای کوچک تصریح کرد : نقش پول های کثیف  در انتخابات شهرهای کوچک بسیار برجسته است. باید رصد شود که این پول ها  را از کجا می آورند که اینقدر هزینه میکنند. گاهی اوقات یه کارمند ساده یک دفعه کاندیدای مجلس میشود و کرور کروربرای تبلیغات خرج میکند.

سلیمی با ابراز نگرانی از هزینه های گزاف انتخاباتی در شهرهای کوچک گفت: ما بسیار نگران نقش آفرینی پول های کثیف در انتخابات هستیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد افرادی که از پول های فاسد استفاده میکنند به دنبال این هستند که حزب و گروه خود را صاحب تریبون کنند، ضمن اینکه حتما به دنبال منافع خود هستند و در آینده از رانت هایی که بدست می آورند استفاده های غیر معقول خواهند کرد.

این عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت : بنده به عنوان عضو ناظر، پرونده هایی را میبینم که واقعا خوشایند نمایندگان و در شأن مجلس نیست و این باعث شرمساری است.

نظر شما