شناسهٔ خبر: 156594 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تیم و سرتیم اقتصادی کابینه روحانی ازاصلاح طلبان هستند/کتمان نکنید

موسوی لارگانی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تیم اقتصادی روحانی در وزارتخانه های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و کار از اصلاح طلبان شناسنامه دار است، لذا اصلاح طلبان نمی توانند ناکارآمدی ها را کتمان کنند.

به گزارش «نماینده» سید ناصر موسوی لارگانی در مورد سهم اصلاح طلبان در وضعیت اقتصادی فعلی کشور گفت: آقای جهانگیری از مهره‌های اصلی اصلاح طلبان در دوره‌های یازدهم و دوازدهم در جایگاه معاونت اول رئیس جمهور و تئوریسین اقتصادی دولت است و بسیاری از سیاست‌های اقتصادی از سوی وی اتخاذ شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در انتخابات سال ۹۶ با دفاعیات و تلاش‌های آقای جهانگیری، روحانی توانست مجدداً بر مسند ریاست جمهوری بنشیند، تصریح کرد: جهانگیری عملکرد دولت یازدهم را عملکردی موفق جلوه داده و عملکرد دولت‌های نهم و دهم را به شدت زیر سوال برد و مسائل واهی را در قالب «یادتان هست» مطرح کرد.

موسوی لارگانی اظهار داشت: جهانگیری در آن زمان می‌گفت «یادتان هست ما تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی را تحویل گرفتیم و الان تورم تک رقمی شده است؟» زمانی که دولت یازدهم کشور را تحویل گرفت، یک نان سنگک ۳۰۰ تومان بود، الان ۱,۵۰۰ تومان است که ۵ برابر شده است. لذا در حال حاضر آن انتقاداتی که به صورت واقعی و غیرواقعی به دولت نهم و دهم وارد می‌دانستند، امروز به دولت یازدهم و دوازدهم وارد است.

وی با بیان اینکه کنار رفتن عارف در سال ۹۲ به معنای حمایت قد اصلاح طلبان از آقای روحانی بود، تصریح کرد: تیم اقتصادی روحانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی از اصلاح طلبان شناسنامه‌دار بوده است، لذا اصلاح طلبان نمی‌توانند نقش خود در عملکرد اقتصادی دولت و ناکارآمدی‌ها کتمان کنند.

وی تصریح کرد: اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم و دولت سیزدهم به دنبال اعلام برائت از عملکرد اقتصادی دولت هستند. امروز اصلاح‌طلبان جایگاه خود را به منتقدان دولت تغییر داده اند تا بتوانند در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری جایگاهی را به دست آورند.

نظر شما