شناسهٔ خبر: 156586 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

امیرآبادی اعلام کرد: اهدای آپارتمان به اعضای ستاد مبارزه با زمین خواری توسط آخوندی

امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در دوره آقای آخوندی، ایشان یک گردشکار را رئیس حراست کرده بود که به برخی از اعضای ستاد مبارزه با زمین خواری استان تهران آپارتمان دهد.

 به گزارش«نماینده» ، احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس با حضور در برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره اظهار نظر چند روز گذشته این نماینده مبنی بر اینکه  "به نظر می‌رسدیک باند با تفکر غرب‌گرایی نفوذ کرده‌اند و مردم را ناامید می‌کنند"، گفت: یک خانم از کجا می‌تواند ۳۲ هزار سکه و بیش از ۶ هزار خودرو خریداری کند. خرید خودرو یا سکه در حقیقت خلاف قانون نیست. هیچ قانونی هم نگفته که اگر سکه بخرید خلاف قانون است. اما نکته مهم این است که ما کشور را به کجا هدایت می‌کنیم؟

وی ادامه داد: اینکه یک خانومی در این کشور بدون اینکه زحمتی کشیده باشد یا سابقه تجاری آنچنانی داشته باشد، آیا فرآینده‌ها را برای دریافت این موارد سپری کرده است؟ بررسی ها نشان می‌دهد که ایشان فرایندها را طی نکرده است. چگونه ممکن است به راحتی بتواند این تعداد خودرو و ماشین و سکه بخرد؟ ایندر حالی است که مردمی که یک خودرو ثبت نام کرده‌اند باید ماه ها در نوبت دریافت خودرو باشند.

امیر آبادی تصریح کرد: من فکر می‌کنم از آرمان‌های انقلاب و از آرمان‌هایی که امام برایمان تصویر کردند دور شده‌ایم. این انقلاب، انقلاب محرومین و مستضعفین است و باید فرصت‌های مساوی و مناسب برای همه افراد ایجاد شود تا در جامعه رشد کنند. حالا چه رشد معنوی و چه رشد اقتصادی یا تحصیلی.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: اما باید دقت کنیم که به کجا می‌رویم. من یک مثال زدم که تفکر غربی وجود دارد که هر کس هر چقدر توانست سود کسب کند و از هر طریقی سود کسب کند آدم زرنگی است. در حال حاضر این تفکر در حال نفوذ در فرهنگ ما است و برخی مسئولین به نفوذ این تفکر کمک می‌کنند. ۳۰ میلیارد دلار ارز۴۲۰۰ در طول این دوسال به خصوص سال ۹۷داده شد، ما به تفاوت آن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود، این پول کجا رفته و چه چیزی وارد کشور شده است؟ افرادی مانند ایشان و آقایانی مانند ایشان وارد عرصه اقتصاد می‌شوند و از رانت استفاده می‌کنند.

 وی اظهار داشت: البته پرونده این خانوم در دادسرای تهران در حال رسیدگی است. اما از ارائه  مشخصات ایشان معذورم. درضمن خودروها ی خریداری شده توسط وی هم شده است.

 وی ادامه داد: در بحث خودرو هم تخلفاتی بوده است که خودرو را به صورت سبدی فروختند.   اواخر مجلس نهم به اتفاق آقای توکلی طرح مالیات بر عایدی سرمایه را ارائه دادیم و کارهایش انجام شد. اما به دلیل تلاشی  وزیر سابق مسکن در این ماجرا، رأی نیاورد. این موضوع مجدداٌ در این مجلس این مسئله هم مطرح شد.   وزیرسابق از یک سو می‌گفت ما حدود ۱میلیون  و خورده‌ای خانه خالی داریم و آماری عجیب می‌داد. ولی وقتی می خواستیم بر این‌ها مالیات ببندیم دولت اعلام آمادگی نمی‌کرد. از سوی دیگر لابی‌هایی که در مجلس شکل می‌گیرد چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. مسائلی که در مجلس وجود دارد، باعث می‌شود این اتفاق بیفتد.

امیر آبادی گفت: از طرفی هم لابی‌هایی که در مجلس شکل می‌گیرد و ارتباطاتی که با نمایندگان برقرار می‌شود به ایناتفاق دامن می‌زند. مثلا سر قضیه  اعاده نامشروع مقامات طرحی به اتفاق دکتر دهقان نوشتیم  که دو سال دعوا داشتیم  تا بالاخره به صحن آمد. منظورم این است که اینگونه نیست در مجلس کاری می خواهیم انجام دهیم به راحتی انجام دهیم. مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند تا اول چاه خودشان را پر کنند تا بعد رسیدگی به این موارد کنند.

 وی درباره اینکه  برخی از نمایندگان واحد مسکونی گرفتند تا از استیضاح منصرف شوند افزود: آن قضیه  در مجلس نهم و در دوره آقای آخوندی بود. من در آن زمان مطالبی را درباره قضات مطرح کردم.  در دوره آقای آخوندی، ایشان یک گردشکار را رئیس حراست کرده بود که به برخی  از اعضای ستاد مبارزه با زمین خواری استان تهران آپارتمان دهد. ایشان هم ذیل این موضوع نوشته بود موافقت می‌شود اما قضات قبول نکرده بودند. برخی از نمایندگان گرفتند و برخی موفق نشدند بگیرند.  حتی نمایندگان به صورت قسطی هم نباید این کار را کنند. حدود ۴تا۵نماینده این کار را کردند که اسامی آنها مشخص است.

این نماینده مجلس بیان کرد: اخیراً که به  پاکستان رفته بودیم، نمایندگان مجلس آنجا کاملاً  مسائل را اعلام می‌کنند و دیدیم که کارها بسیار شفاف است. مشکل این است که در کشور ما بسیاری از مسائل شفاف نیست

نظر شما