شناسهٔ خبر: 156575 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سعیدی: باید با تدبیر در هزینه‌کرد ارز دولتی جلوی مال‌اندوزی عده‌ای خاص گرفته شود

زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید با تدبیر در هزینه‌کرد ارز دولتی جلوی مال‌اندوزی عده‌ای خاص گرفته شود، گفت: اگرچه ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی تخصیص داده می‌شود، اما کالاها همچنان گران به دست مردم می‌رسد.

به گزارش «نماینده» ، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروز باید در صدر تصمیم‌گیری‌ها قرار گرفته و به آن توجه شود، مسائل معیشتی و اقتصادی مردم است و با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم باید به گونه‌ای عمل شود که در کوتاه‌مدت نتیجه اقدامات انجام‌شده ملموس باشد.

وی افزود: هر دولت و هر حاکمیتی یک‌سری برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد که اولویت ما در هر سه مورد با اولویت برنامه‌های کوتاه‌مدت موضوع معیشت مردم است که این موضوع هم مورد تاکید مقام‌ معظم‌ رهبری و روسای سه قوه مکررا قرار گرفته است، اما آنچه که مهم است برنامه‌ریزی برای یک برنامه درست است که ما بتوانیم طبقات ضعیف و متوسط‌مان را تقویت کنیم.  

عضو کمیسیون‌ اقتصادی مجلس اظهار داشت: یکی از اقداماتی که باید در بحث تسهیل امور در راستای حل مشکلات معیشتی مردم مورد توجه قرار گیرد اصلاح قوانین ازجمله قانون مالیات بر عایدی مسکن است که این روزها مطالب زیادی پیرامون آن مطرح می‌شود، اما مهم این است که با چارچوب درستی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، بازار مسکن از حالت سوداگری به بازار مصرفی تبدیل شود.

سعیدی خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر اصلاح قوانین موضوع دیگر تقویت بعد نظارت است و آنچه که مهم است آن است که نتیجه اقدامات انجام‌شده باید در سفره مردم مشاهده شود که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: به نظر من جز در موارد مربوط به مسائل امنیتی، بقیه مسائل باید صادقانه با مردم مطرح شود و مردم به صورت شفاف در جریان مسائل قرار گیرند.

سعیدی اظهار داشت: در بحث تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی ما شاهد هستیم که با وجود تخصیص این ارز به کالاها اما هنوز کالاها با قیمت بالا به دست مردم می‌رسد. ما این موضوع را در مجلس دنبال می‌کنیم و امیدواریم هیات رئیسه بر نظارت بر تخصیص ارز یارانه‌ای به کالاهای اساسی تاکید موکد داشته باشد.

عضو کمیسیون‌ اقتصادی مجلس در پایان گفت: هدف از همه این اقدامات اعم از تخصیص ارز یارانه‌ای به واردات کالاهای اساسی و ... این است که مردم بتوانند ثمره آن را در سفره خود ببینند و کالاها ارزان به دست آنها برسد. اما مشاهده می‌شود که متاسفانه مردم همچنان با مشکل در تامین کالای اساسی مواجه هستند و باید تدبیری برای استفاده از این ارز یارانه‌ای که متعلق به همه است اندیشیده شود تا وسیله‌ای برای مال‌اندوزی عده‌ای خاص نشود.

برچسب‌ها:

نظر شما