شناسهٔ خبر: 156557 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جمالی نوبندگانی در گفتگو با «نماینده»:

با هزینه‌کرد پول‌های هنگفت در انتخابات، به‌دنبال کسب ده‌ها برابر در آینده هستند/ پول فاسد، پشتیبان افرادی است که ریشه در انقلاب و جامعه ندارند

جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پول فاسد پشتیبان افرادی است که ریشه ای در انقلاب و در جامعه ندارند، گفت: افرادی در انتخابات‌ها از برخی کاندیداها حمایت می‌کنند و با هزینه کرد پول‌های هنگفت، به دنبال درو کردن دهها برابر آن در آینده هستند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «نماینده» با اشاره به هزینه کرد پول‌های فاسد در انتخابات، اظهار داشت: به دلیل اینکه کشور ما گرفتار مسائل متعددی همچون جناح بازی‌ها شده است و متاسفانه این موضوع بسیار پررنگ شده، خیلی ها زیر سایه دسته جات و گروه ها و باند بازی های حزبی و غیرحزبی قرار گرفتند و با سوءاستفاده، باعث خدشه دار کردن اعتماد مردم شده اند.

وی ادامه داد: این موضوع اقدامی است که توسط دستگاه نفوذ صورت گرفته است و در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، مذهبی و... دیده می شود. در یکسری از مسائل اهداف مقدس کم رنگ تر و به فراموشی سپرده شده است، به نوعی که در شوراهای شهر شاهد اتفاقات اخلاقی، سیاسی و ... هستیم و  هفته ای هم نیست که شورای شهری در کشور یا منحل و یا اعضای آن دستگیر نشوند. 

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به رفتارهای انتخاباتی، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم افرادی در انتخابات‌ها از برخی کاندیداها حمایت می‌کنند و با هزینه کرد پول‌های هنگفت، به دنبال درو کردن دهها برابر آن در آینده هستند و با مجبور کردن فردی که بعدا انتخاب میشود برای رسیدن به مقصود خود به بانکها و دستگاههای مختلف فشار می آورند.

نوبندگانی با ابراز نگرانی از حضور مافیای مواد مخدر در عرصه انتخابات، تاکید کرد: البته شورای نگهبان در رابطه با این مسائل حساس است و معتقدم پول فاسد و کثیف در اثر عدم شفافیت ها و عدم نظارت ها بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه پول فاسد باعث ایجاد فشار بر افراد سالم می‌شود،تصریح کرد: پول فاسد پشتیبان افرادی است که ریشه ای در انقلاب و در جامعه ندارند، و با هزینه کرد این نوع پولها و ریخت و پاش زیاد، از مشکلات اقتصادی مردم سواستفاده می‌کنند و این بسیار نگران کننده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به جایی برسیم که اگر حتی یک ریال به دارایی فردی اضافه میشود، دستگاه‌های نظارتی به آن حساس و علت آن را جویا شوند که دلیل اضافه شدن این مبلغ برای چه بوده است.

نوبندگانی با انتقاد از مطرح شدن تغییر در قانون انتخابات در اواخر هر دوره مجلس، گفت: مسئولین با تجربه از مجالس هشتم و نهم چرا از سال دوم مجلس دهم موضوع قانون انتخابات را مطرح نکردند؟، این برای من یک سوال است.

وی با اشاره به طرح "از کجا آورده‌ای"،گفت: نمایندگان به دنبال طرحی بودند که ریز خرج کرد هر نماینده در انتخابات مشخص شود، که متاسفانه این طرح نادیده گرفته شد و معتقدم به دلیل عدم شفافیت، خیلی از افراد دلسوز و انقلابی نتوانند در انتخابات پیروز شوند زیرا برخی افرادی که نه ریشه در انقلاب دارند و نه دلسوز مردم هستند با پولهای فاسد به مجلس راه پیدا می‌کنند.

نظر شما